Kaimiņš Saeimā izveido darba grupu sabiedrisko mediju iziešanai no reklāmas tirgus 2
Latvijas Reģionu apvienības (LRA) Saeimas deputāts Artuss Kaimiņš parlamentā izveidojis darba grupu, kuras mērķis ir panākt sabiedriskā medija iziešanu no reklāmas tirgus.
Sākotnēji plānots piedāvāt redzējumu par Latvijas Radio iziešanu no reklāmas tirgus, bet pēc tam arī par Latvijas Televīzijas.
Darba grupā ietilpst Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP), Latvijas Radio valdes, reklāmdevēju, komercradio un citi pārstāvji.
LRA Saeimas frakcijas konsultants Atis Zakapistovs informēja, ka katra no iesaistītajām pusēm tiks izklausīta ik pirmdienu Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas telpās un astoņu nedēļu laikā plānots izveidot darba grupas secinājumu melnrakstu.
“Situācija ir sarežģīta, jo katrs no sava skatu punkta redz pasauli citādāk, bet jāpanāk, lai kopā šī procesa laikā izveidotos objektīva bilde,” viņš sacīja.
Vairāki darba grupas locekļi rosināja vispirms izpētīt citu Eiropas valstu pieredzi, īpašu uzmanību pievēršot Igaunijai. Piemēram, Raidorganizāciju asociācijas izpilddirektore Gunta Līdaka uzsvēra, ka “būtu svarīgi paskatīties Eiropas pieredzi, lai nebūtu tā, ka kaut ko zīmējam no jauna. Ar to vajadzētu sākt, lai redzētu kopējo ainu”.
Arī “Radio SWH” valdes loceklis Jānis Šipkēvics piekrita tam, ka sākotnēji jāredz, ka sabiedriskā medija iziešana no reklāmas tirgus strādā citās valstīs. “Esam atnākuši ar skaidru domu, ka to vajag, esam progresa priekšā,” viņš piebilda.
Latvijas Radio valdes priekšsēdētājs Aldis Pauliņš uzskata, ka par piemēru jāņem citas valsts, piemēram, Igaunijas modelis, kas jāpiemēro Latvijas situācijai.
Plānots, ka darba grupa nāks klajā ar ziņojumu, kurā būs Latvijas Radio valdes redzējums par nākotnes darbību, NEPLP skatījums par Latvijas Radio lomu sabiedriskā pasūtījuma izpildē, kā arī ieteikumiem cilvēktiesību komisijai. Tāpat ziņojumā būtu Latvijas Radio valdes informācija par ieguvumiem un izdevumiem, piesaistot reklāmdevēju līdzekļus, Latvijas raidorganizācijas un Latvijas Reklāmas asociāciju dati par mediju reklāmas tirgus kropļojumiem saistībā ar Latvijas Radio dalību reklāmas tirgū.