Kolāža – la.lv, foto – LETA

Darījums. Lēmuma cena – 14 miljoni gadā 15

Saeima galīgajā lasījumā pieņēma likuma grozījumus, kas nosaka sabiedrisko mediju iziešanu no reklāmas tirgus 2021. gadā. Tiesa, pārliecības, ka šis lēmums īstenosies reālā darbībā, nav īsti nevienam. Par nepieciešamā finansējuma piešķiršanu sabiedriskajiem medijiem Saeimai būs jābalso, lemjot par attiecīgā gada vai gadu valsts budžeta projektiem. Lai varētu iziet no reklāmas tirgus, sabiedriskajam medijam būs nepieciešami  apmēram 14 miljoni eiro gadā.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
3 visbīstamākās zodiaka zīmju pārstāves, kas bez sirdsapziņas pārmetumiem var atņemt citas vīrieti
Veselam
Liekie kilogrami neatkāpjas ne pa kam? 4 pazīmes, ka jūsu vielmaiņa nedarbojas pareizi
Lasīt citas ziņas
“Sabiedriskajam medijam ir jāpilda sava funkcija un bez finansējuma, turklāt neatkarīga un stabila, to nav iespējams izdarīt. Līdz ar to viss atkarīgs no tā, vai politiķiem būs iespējas, resursi un drosme pieņemt lēmumu par sabiedriskā medija finansēšanu. Ja tas notiks, tad, visticamāk, izies, ja nenotiks, tad…” prognozēs piesardzīga ir arī Latvijas Reklāmas asociācijas valdes priekšsēdētāja Baiba Liepiņa. Viņa arī apstiprina, ka situācija Latvijas tirgū ir ļoti komplicēta, īpaši televīziju tirgū. Starp radiostacijām konkurence ir ļoti sīva un radiolaiks reklāmām ir pieejams, bet komerciālo televīziju ētera laiks ar reklāmām jau ir pārsātināts un jaunām vietas faktiski nav. Latvijas Radio un Latvijas Televīzijai izejot no reklāmas tirgus, reklāmas aģentūru viens no lielākajiem izaicinājumiem būs izdomāt, kā sasniegt sabiedrisko mediju auditoriju. “Viņi jau neaizies prom no sabiedriskajiem medijiem. Viņi turpinās tos skatīties un klausīties. Reklāmas aģentūru uzdevums būs atrast šos cilvēkus citos medijos. Bet domāju, ka ar šo izaicinājumu nozare tiks galā. Ir pieejami dati, ko viņi skatās un klausās, un tad var izdarīt prognozes, kur tā nauda aizies. Kas attiecas uz televīziju, skaidrs, ka tā nauda uz lielāko grupu arī aizies. Šis jautājums ir ļoti sāpīgs. Es domāju, ka arī Konkurences padomei nāksies domāt, kā risināt jautājumus televīzijas tirgū,” pieļauj reklāmas nozares pārstāve.
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.