Publicitātes foto

Kristīne Matīsa: – Tā sakritis, ka vairākiem jaunajiem režisoriem pienācis laiks taisīt savu pirmo pilnmetrāžas filmu. Un, paldies Dievam, viņi tikuši pie tās tik agri, nevis pusmūžā, kā tas bijis iepriekš citiem. Taču nevajag meklēt kaut kādu jaunās paaudzes kopīgu domubiedru kinematogrāfisku “paziņojumu”, šī jaunā paaudze – Kursietis, Gauja, Nords un citi – neienāk kā konceptuāla domubiedru grupa. 3

I. Romanova: – Negribu piekrist tik skarbam vērtējumam par estētisko kritēriju trūkumu. Piemēram, labāko īsmetrāžas spēlfilmu kategorijā nominētajā režisores Signes Birkovas filmā “Es atgriezīšos kā kvēlojoša roze” saskatāms gan šis estētiskais uzstādījums, gan emocionālā, vizuāli izteiksmīgā kino valoda. It kā pavisam vienkāršas strādnieku meitenes iekšējā sajūta atklāta ārkārtīgi izteiksmīgi. Un šī filma ir nominēta gan kā labākā īsmetrāžas filma, gan arī kā debija. Savā mākslinieciskajā uzstādījumā ļoti interesanta ir režisoru Laura Ābeles un Raita Ābeles filma “Kastrāts kuilis”. Es te varētu iekļaut arī režisores Ksenijas Zaķes “Zivi” un vēl daudzas filmas. Nedomāju, ka māk­slinieciski estētiskais uzstādījums izpaliek arī, piemēram, filmā “Modris”, kurā tās stils – atturīgais, vērojošais – ir perfekti izturēts. Vienkārši stils ir cits.

A. Redovičs: – Bet varētu gan!

K. Matīsa: – Taču ir tā, ka vienkārši neatkarīgi citam no cita nobriedis laiks pirmajai filmai. Un tas sagadījies gandrīz reizē.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
3 visbīstamākās zodiaka zīmju pārstāves, kas bez sirdsapziņas pārmetumiem var atņemt citas vīrieti
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Lasīt citas ziņas

– Vai kāda no šajā festivālā iekļautajām spēlfilmām mākslinieciskās jaudas ziņā var līdzināties iepriekšējā “Kristapa” labākajai pilnmetrāžas spēlfilmai, Jevgeņija Paškeviča “Golfa straume zem leduskalna”?

A. Redovičs: – Protams, jāņem vērā, ka “Golfa straume” tapa desmit gadus, taču šajā “Kristapā” neviens nav uzņēmis filmu ar tik jaudīgu māksliniecisko enerģiju. Jaunie režisori iemācījušies veidot mazbudžeta filmas, kādas ir visas nominētās pilnmetrāžas spēlfilmas, izņemot Ēķa un Graubas “Sapņu komandu”. Daudzus gadus filmē, knapinās, visādi izgrozās, labi, ka to nabadzību īpaši neredz.
I. Romanova: – Negribu piekrist tik skarbam vērtējumam par estētisko kritēriju trūkumu. Piemēram, labāko īsmetrāžas spēlfilmu kategorijā nominētajā režisores Signes Birkovas filmā “Es atgriezīšos kā kvēlojoša roze” saskatāms gan šis estētiskais uzstādījums, gan emocionālā, vizuāli izteiksmīgā kino valoda. It kā pavisam vienkāršas strādnieku meitenes iekšējā sajūta atklāta ārkārtīgi izteiksmīgi. Un šī filma ir nominēta gan kā labākā īsmetrāžas filma, gan arī kā debija. Savā mākslinieciskajā uzstādījumā ļoti interesanta ir režisoru Laura Ābeles un Raita Ābeles filma “Kastrāts kuilis”. Es te varētu iekļaut arī režisores Ksenijas Zaķes “Zivi” un vēl daudzas filmas. Nedomāju, ka māk­slinieciski estētiskais uzstādījums izpaliek arī, piemēram, filmā “Modris”, kurā tās stils – atturīgais, vērojošais – ir perfekti izturēts. Vienkārši stils ir cits.
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.