Konsekventa un skarba atteikšanās no “visai izlaidīgajām Eiropas un ASV” auto pārmērībām. Kāds būs nākotnes auto? 3
Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Ļoti grūti uzminēt, kādā virzienā tuvākajās desmitgadēs, ekoloģisku, ekonomisku, stila un modes prasību dzīts, šis mūsu tik pierastais četrritenis aizbrauks. Sekojam jaunumiem.
Elektromobilis par 3500 eiro
Šādu ziņu aizvien vairāk. Galvenokārt no austrumiem. Visai strauji samazinot akumulatoru un arī elektromotoru ražošanas izmaksas, konsekventi un skarbi atsakoties no, piedodiet, visai izlaidīgajām Eiropas un ASV auto izmēru, jaudas un superkomforta pārmērībām, sērijveida ražošanā tur nonāk pilsētas pārvietošanās rīki, kādus par reālāko masu EV nākotni pieminējām sava “Gada auto” konkursa žūrijas diskusijās. Lūk, Ķīnas “BenBen E-Star”.
Tas ir 3,7 m garš, ar 2,41 m riteņu bāzi un 147 litru bagāžnieku. Lai nodrošinātu minēto cenu, izveidota maksimāli askētiska komplektācija – bez diožu lukturiem, kondicioniera, gaisa spilveniem, elektriski regulējamiem spoguļiem un digitāliem mērinstrumentiem.
Elektromotors ar 41 ZS (150 Nm) jaudu, bet zem grīdas – 23,38 kW litija dzelzs fosfāta akumulators, kas nodrošina nobraukumu līdz 150 kilometriem. Maksimālais ātrums 101 km/h. Ātro uzlādi šī versija neatbalsta.
Par papildmaksu iespējams pasūtīt elektriskos stiklu pacēlājus, centrālo atslēgu, riepu spiediena kontroles sistēmu, ABS.
Spēsim izaugt līdz šādam askētismam?
Tā nu vairs nav stūre!
Kamēr Ķīna un Japāna būvē transportrīkus, vienkāršus kā grābekļi, tā sauktajā modernajā pasaulē turpinās pat ierastu un, šķiet, sen jau pietiekami labu auto sastāvdaļu pilnveidošana.
Stūres rats, piemēram, ar neparastu novietojumu un ne vairs gluži apaļu formu pārsteidza jau dažos “Peugeot” 2020. gada modeļos. Nu īstajiem gardēžiem būšot dabūjams kaut kas vēl pārāks.
Lūk, attēlā – “Tesla Model S Plaid Plus” salons. Vai tā ir stūre?! Vai tāda vajadzīga un derīga, lai vadītu 1100 ZS monstru, kura cena ir nevis četri, bet 140 tūkstoši dolāru?
Angļu konkurss – vispiezemētākais
Savādi ir to dažādo “Gada auto” konkursu rezultāti. Bieži orientēti uz sapņu slavināšanu, nevis reālu autoparka atjaunināšanas stimulēšanu. Kā mūsu ziemeļu kaimiņiem, piemēram, šogad sanācis. Uzvar – “Porsche Taycan”. Cik igauņu šogad tādus nopirks?
Mums izdodas no šādiem rezultātiem izvairīties. Iebalsojām gan ne to ekonomiskāko jaunumu (“Škoda Octavia”). Un mazo klasi pienācīgi uzslavēt tā arī visa konkursa vēsturē pienācīgi neesam spējuši.
Ziņa no Lielbritānijas – viņu “Gada auto” (konkursu organizē žurnāls “What Car?”, kura interneta filiāles ir vēl septiņās pasaules valstīs, arī Latvijā) ir “Dacia Sandero”.
Divreiz dārgāks gan par Ķīnas “BenBen”, tomēr gandrīz trīsreiz lētāks par mūsu vinnētāju.
Tikai četrus metrus garš, pavisam nedaudz smagāks par tonnu, tādēļ spēj nodrošināt saprātīgā sadzīvē pietiekamu dinamiku ar 90 ZS (trīs benzīna cilindru motors).
Žūrijas vienprātīgs atzinums – brauc visai pieklājīgi! Un CO2 ģenerē tikai nedaudz vairāk par jaunajām eironormām.