Kādi būs tuvākās nākotnes auto? 0
Skarbā realitāte – četri no pieciem Latvijā ievestajiem auto joprojām ir nevis jauni, bet lietoti – tomēr nedrīkstētu mūsu skaistos sapņus nokaut. Nu gribu taču jaunu! Gribu vismodernāko. Un ja ne es, tad dēls vai mazdēls tādu dabūs.
Kur nākotni apskatīt? Izstādēs. Ženēva – krāšņākais no starptautiskajiem autosaloniem – durvis vērs marta sākumā. Vēl var paspēt aviobiļetes nopirkt. Vai draugu pulciņā samesties degvielai un nobraukt tos nieka divarpus tūkstošus kilometru…
Ja tur nonākšu, pirmkārt skatīšos uz “krosoveriem”. Maziem, tātad tomēr sasniedzamākiem. “VW T-Cross” ir interesants iebrauciens dārziņā, kurā pašlaik uzturas “Nissan Juke”, “Mazda CX-3”. Un “Škoda Yeti”? Nē. Šis ir stilīgāks. Šis ir tiem, kuri negrib būt pelēki. Tikai četrus metrus garš, bet izskatās nopietns, stilīgs, bet tāds vīrišķīgi bargs. Tehniskie pamati izcili, dzīves pārbaudīti (“Golf” un “Audi A3” kopīgā platforma). Augstākās klases dzinēji (iespējama arī hibrīda versija).
Pieminēju “Yeti”. Mazu, robustu, uzticamu, Latvijā populāru. Pārāk pieticīgs bija? “Škoda” Ženēvā rādīs “Vision S” konceptauto, kurš ražošanā varētu nonākt jau šogad. Pavisam cits stils. Krietnas vidējās klases gabarīti (iespējamas septiņas sēdvietas). Pretenzijas uz konkurenci automašīnām “Kia Sportage”, “Hyundai Santa Fe”, iespējams, pat “Land Rover Discovery Sport”. Un – zinot “VW” koncerna politiku – demokrātiskas cenas prognozes. Tā nevarētu būt augstāka kā tajā pašā segmentā ienākošajam “Ford Edge”. Tātad zem 30 000 eiro.
Ja reiz par sliktus ceļus pieveikt spējīgu tehniku runājam, nevar nepieminēt kardinālo pavērsienu “Nissan” piedāvājumā. Jau Detroitas šovā viņi parādīja vairākiem saviem krosoveriem pielāgotos “kāpurķēžu blokus”, kurus riteņu vietā iespējams uzlikt pat tādam pie mums populāram auto kā “Qashqai”. Rādīšot tos arī Ženēvā. Iespējams, pat cenu Eiropai paziņošot…
Ja reiz par nākotni (tīru, bez degvielas kvēpiem un smakām), par relatīvi lētu kustību pilsētā, nevaram iet garām alternatīvajām piedziņām. Un tādas Ženēvā tiks demonstrētas bagātīgi. Revolucionārākā šķiet “Honda Clarity Fuel Cell”. Ne benzīna motora, ne – akumulatoru. Saspiesta ūdeņraža tvertne baro ģeneratoru, tas savukārt elektromotoru. Vienīgie izmeši – ūdens… Plānotais sērijveida ražošanas sākums – 2017. gads.
“Hyundai IONIQ” tik tālu nākotnē nesteidzas. Potenciālo pircēju izvēlei tiks piedāvātas variācijas – “Toyota Prius” līdzīgi hibrīdi (trīs dažādas benzīna/elektriskās jaudas proporcijas) vai pilnīgi elektriska piedziņa. Pāreju uz tīru elektrību demonstrēt sola arī “Opel”. Jaunā “Ampera-e” nu iztikšot bez iekšdedzes dzinēja, ar grīdā iebūvētu jaunākās paaudzes akumulatoru jaudu vien sasniedzot vairāk nekā 300 km nobraukumu. Un – ausij tīkamākais solījums – tā būšot ievērojami lētāka par “Ampera” iepriekšējo paaudzi (ap 40 000 eiro), tātad cenas ziņā tuvosies vecajiem labajiem iekšdedzes auto.