Kādas pērn bijušas apmeklētāko interneta lapu tendences? Atklāj jaunākos datus 0
Starptautiskais interneta izpētes un tehnoloģiju uzņēmums “Gemius” apkopojis datus par būtiskākajām tendencēm populārāko interneta lapu vidū aizvadītajā gadā, informē uzņēmums.
Dati rāda, ka topa trijnieks – delfi.lv, inbox.lv un tvnet.lv – gada garumā ir bijis stabils un nemainīgs.
Ievērojamu apmeklētāju pieaugumu uzrādījusi vietne mammamuntetiem.lv, kas gada laikā pakāpās par septiņām pozīcijām.
Aizvadītajā 2018. gadā starp apmeklētākajiem portāliem no visām platformām kopā (t.i., no datoriem, mobilajiem telefoniem un planšetdatoriem kopā) Latvijā ierindojās delfi.lv, inbox.lv un tvnet.lv, neļaujot pirmajā trijniekā iekļūt citiem portāliem.
Gada griezumā portālu apmeklētāju skaits pa mēnešiem īpaši neatšķīrās, vidēji delfi.lv uzrādīja 841 000 (Real Users), inbox.lv 802 000 apmeklētājus, bet tvnet.lv – 705 000.
Portālu kopējās sasniedzamības (Total Population Reach) rādītājs, kas raksturo visu platformu auditoriju procentos, 2018. gadā vidēji bija attiecīgi 48 procenti portālam delfi.lv, 46 procenti inbox.lv, bet tvnet.lv – 39 procenti.
Nelielas izmaiņas Top 3 tika novērotas gada pirmajā pusē. Aprīlī inbox.lv uzrādīja kopējās auditorijas pieaugumu par +2 procentiem, tādējādi apsteidzot delfi.lv un ierindojoties aprīļa Topa pirmajā pozīcijā, taču maijā portāls delfi.lv uzrādīja +8 procentu lielu auditorijas kāpumu un atgriezās Topa līdera pozīcijā.
Februārī tehnisku iemeslu dēļ portāls tvnet.lv nepiedalījās “gemiusAudience” pētījumā, tādējādi šī mēneša Topa trešajā vietā atradās ziņu portāls lsm.lv. Savukārt septembrī “gemiusAudience” mērījumos nepiedalījās cenu salīdzināšanas portāls kurpirkt.lv, taču jau oktobrī vietne atgriezās Topā un ieņēma 12. pozīciju. Kā arī papildus jānorāda, ka novembrī ziņu portāls vesti.lv nomainīja sava domēna nosaukumu uz bb.lv.
Visu gadu veselīga konkurence bija vērojama Topa ceturtajā un piektajā pozīcijā starp tādiem ziņu portāliem kā skaties.lv, jauns.lv un lsm.lv. Katra vietne gada griezumā vidēji uzrādīja attiecīgi 481 000 apmeklētājus mēnesī portālā skaties.lv, 471 000 (Real Users) vietnē jauns.lv un vidēji 444 000 apmeklētājus mēnesī ziņu portālā lsm.lv.
Ievērojamu apmeklētāju pieaugumu uzrādīja Latvijas ģimeņu portāls mammamuntetiem.lv, kas 2018. gadu iesāka ar 182 000 apmeklētājiem, tādējādi ieņemot Latvijas apmeklētāko lapu Topa 19. vietu.
Savukārt gada beigās portāls bija sasniedzis 299 000 apmeklētāju lielu auditoriju, tādējādi pakāpjoties par septiņām pozīcijām un ieņemot Topa 12. vietu. Vidēji 2018. gadā portāls mammamuntetiem.lv sasniedza ap 210 000 apmeklētāju lielu auditoriju mēnesī.
Jūnijā “Gemius” Latvijā ieviesa starptautiski atzītās un godalgotās “Overnight” un BPS jeb “Behavioral Panel Synthesis” metodoloģijas, pielāgojoties aizvien pieaugošajām un mainīgajām Interneta lietotāju tendencēm.
Tādējādi ar jūniju “gemiusAudience” pētījumā bija pieejami dati par iepriekšējo dienu, nedēļu un mēnesi par Latvijas interneta tirgu, kā arī dati par vietņu pārklāšanos dažādās platformās un Latvijas interneta lietotāju jeb (Real Users) sociāli demogrāfisko profilu.
Janvārī Latvijas interneta lietotāji aktīvi meklēja darba vakances darba un darbinieku meklēšanas portālā cv.lv, kas ar 173 000 apmeklētājiem ienāca Topā un ieņēma tā 20. vietu.
Gada siltajos mēnešos populārāks palika laika ziņu portāls gismeteo.lv, kas pavasarī jeb martā ieņēma Topa 18. vietu ar 185 000 (Real Users), taču vasaras pirmajā mēnesī portāls pakāpās par sešām pozīcijām, tādējādi nonākot jūnija Topa 12. vietā ar 242 000 apmeklētājiem.
Savukārt oktobrī gismeteo.lv nokritās uz Topa 20. vietu ar 176 000 apmeklētājiem. Gada tumšajos un aukstajos mēnešos arvien populārākā palika vietne medicine.lv, kas septembrī sasniedza 153 000 apmeklētāju lielu auditoriju un ieņēma Topa 20. vietu, taču gada pēdējā mēnesī – 18. vietu (190 000 Real Users).
Kā iepriekš ziņots, 2018. gadā kopējais interneta lietotāju skaits valstī palielinājies par 28 000, kur gada sākumā internetu Latvijā izmantoja 1 413 000 lietotāji, bet decembrī – 1 440 000. Vidēji mēnesī Latvijā no visām platformām internetu pārlūkojuši ap 1 421 000 cilvēkiem, no kuriem vidēji 1 216 000 interneta pārlūkošanai izmantojuši datorus, bet ap 978 000 – mobilos telefonus.
Visstraujāk auga mobilo telefonu platforma, kas uzrādījusi ievērojamu sasniedzamības rādītāja jeb “reach” pieaugumu – gada laikā mobilo telefonu “reach” palielinājies par 9 procentpunktiem jeb no 51 procenta uz 60 procentiem.
Interneta lietotāju sasniedzamība jeb “reach” kopējā platformā gada laikā palielinājusies par 2 procentpunktiem, t.i., 2018. gada janvārī “reach” no visām platformām bija 79 procenti, taču decembrī – 81 procents.