Kad stāsies spēkā “Rail Baltica” radītās izmaiņas vilcienu kustībā? 0
Izmaiņas vilcienu kustībā saistībā ar “Rail Baltica” projekta īstenošanu Centrālajā dzelzceļa stacijā stāsies spēkā 28.martā, un par tām paredzēts informēt desmit dienas pirms to stāšanās spēkā, aģentūru LETA informēja VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) pārstāve Ella Pētermane.
Viņa norādīja, ka dzelzceļa infrastruktūras pārbūve Centrālajā dzelzceļa stacijā sāksies šogad un norisināsies trīs posmos, tādējādi nodrošinot, lai iedzīvotājiem joprojām būtu pieejama stacijas ēka, kā arī netiktu ierobežota pārvietošanās ar vilcienu.
Sliežu ceļu pārbūvi Centrālajā dzelzceļa stacijā paredzēts sākt marta beigās. Šogad un nākamgad izmaiņas vilcienu kustībā paredzētas minimālas. Uz pārbūves laiku mainīsies līdzšinējie vilcienu pienākšanas un atiešanas ceļi dažādos maršrutos, kā arī sadarbībā ar AS “Pasažieru vilciens” būs mainīti vilcienu kustības grafiki, kas patlaban tiek izstrādāti, pauda LDz pārstāve.
Visu trīs pārbūves kārtu laikā būs iespējama vilcienu kustība, lai arī ir paredzēts slēgt atsevišķus vilcienu pienākšanas un atiešanas ceļus, pārbūvējot un izbūvējot jaunus. Pārbūves rezultātā 2026.gadā vilcienu kustībai kopumā būs atvērti 14 sliežu ceļi, no kuriem četri būs “Rail Baltica” 1435 milimetru sliežu ceļi.
“Lai gan Centrālā dzelzceļa stacija projekta īstenošanas rezultātā iegūs jaunu vizuālo veidolu un kļūs plašāka, ir paredzēts saglabāt vairākas vēsturiskās liecības no esošās ēkas, tostarp uzrakstu “Rīga”, atsevišķas koka durvis, kā arī marmora kāpnes uzgaidāmajā zālē un marmora galeriju otrajā stāvā,” skaidroja Pētermane.
Tomēr, lai garantētu iedzīvotājiem pieeju vilcienu platformām un biļešu kasēm, kā arī citiem objektiem, arī pārmaiņas Centrālās dzelzceļa stacijas ēkā tiek plānotas posmos, tādējādi nodrošinot pārvietošanos cauri stacijai. Sākoties būvdarbiem, stacijas teritorijā būs izvietotas norādes par pārvietošanās ceļiem un tās tiks operatīvi aktualizētas atkarībā no plānotajiem gājēju plūsmas ierobežojumiem.
Jau ziņots, ka “Rail Baltica” Centrālā mezgla būvniecības laikā paredzēta Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa pārbūve, dzelzceļa tilta pār Daugavu būvniecība, Eiropas platuma sliežu ceļu izbūve, uzbērumu norakšana un estakādes, kā arī pieguļošās infrastruktūras izveide.
“Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka “Rail Baltica” dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.