
“Kad sabiedriskais transports Rīgā beigs pildīt patversmju funkciju?” “Rīgas satiksme” atbild uz pasažieru sūdzībām 0
Rīgas sabiedriskais transports katru dienu pārvadā apmēram 400 000 pasažieru. Reizēm, izmantojot “Rīgas satiksme” pakalpojumus, cilvēki saskaras ar nepatīkamu aromātu. Smakas var būt ļoti dažādas. Dažkārt šīs smakas var būt pat neizturamas, īpaši sastrēgumu stundās, kad transports ir pilns. Tas var radīt diskomfortu un pat samazināt vēlmi izmantot sabiedrisko transportu, neskatoties uz tā ērtību un pieejamību. Taču “Rīgas satiksme” pārstāvji uzsver: “Autobusi, trolejbusi, tramvaji tiek tīrīti un dezinficēti katru dienu.”
Sociālo mediju platformā “X” influenceris Rihards Gromuls nesen kā rakstīja: “Šogad biju apņēmies biežāk braukt ar @Rīgassatiksme, bet nu vidēji, katru 7x tramvajā nav iespējams uzturēties tās smakas dēļ! Šodien tas ir 30307 tramvaja otrais vagons! Pēc pieturas izlecu, taxis it is!”
Šogad biju apņēmies biežāk braukt ar @Rigassatiksme_ , bet nu vidēji, katru 7x tramvajā nav iespējams uzturēties tās smakas dēļ! 💩 šodien tas ir 30307 tramvajs otrais vagons! Pēc pieturas izcelu, taxis it is!
— Rihards Gromuls (@Gromuls) February 13, 2025
Pie ieraksta izvērsās plašāka diskusija. Bija cilvēki, kuri piekrita paustajam, bet cilvēki, kuri ikdienā bieži brauc ar sabiedrisko transportu, norādīja, ka šādas situācijas ir reti.
@RigasDome @OlafsPulks kad sabiedriskais transports Rīgā beigs pildīt patversmju funkciju?
— Lara Sara Mata Hari (@lara_smh) February 13, 2025
Es laikam esmu imūna pret dažādām smakām.
Jo katru darba dienu braucu ar tramvaju, bet ļoooti reti gadās kāds, kura dēļ visi pasažieri saspiedušies vienkop, maksimāli tālu no smakas avota.— sandrakasandra (@SKruzkops) February 14, 2025
Acīmredzot tie ir kaut kādi speciālie numuri kur brauc bomži. Es kad dzīvoju Juglā, patstāvīgi braucu ar pirmo. nu nevienu reizi nebija ne smirdīgs ne netīrs.
— Indulis Piļimons (@IndulisPilimons) February 13, 2025
Sabiedriskais transports ir DĀRGS.
Biļete turp/atpakaļ 1.5×2=3€ x 5 dienas = 15€ × 4 nedēļas = 60€ = 40L dīzeļa ar 8L/100 ko var nobraukt 500km
+ TUR SMIRD
+ BOMŽI
+ KRIEVI
+ REGULĀRI NEBRAUC LAIKĀ
+ KOMFORTS 0
+ NESKAN RAIMONDA PAULA JAUNĀS UN VECĀS DZIESMAS.— Kaspars Hercmanis (@KasparsH) February 13, 2025
Sabiedriskais transports NAV dārgs. Ja regulāri (vairāk par 20x mēnesī) brauc, tad 30 eur mēnesī.
Smirdēt smird ļoti reti.
Bomži gadās, bet traucē reti.
Krievi – ir. Tāpat kā jebkurā sabiedriskā vietā.
Ir aplikācijas, kur var redzēt, kur tieši atrodas.P.s. Mašīnas ir DĀRGAS⬇️
— toms (@toms_salmins) February 13, 2025
LA.LV sazinājās ar “Rīgas satiksme” Sabiedrisko attiecību daļas vadītāju Baibu Bartaševiču-Feldmani.
“Jā, diemžēl sabiedriskajā transportā var iekāpt kāds cilvēks smakojošā apģērbā vai atstāt aiz sevis kaut ko, kas nav sevišķi patīkams. Ja mums to neziņo, mēs to varam arī neuzzināt līdz tam brīdim, kamēr autobuss ir iebraucis galapunktā vai veicis savu maiņu. Tāpēc ir ļoti svarīgi ziņot “Rīgas satiksmei” vai vadītājam. Ja salonā ir cilvēks, kas traucē, ir jāizsauc policija, jo tikai policija šādu cilvēku var izsēdināt. Savukārt, ja ir atstāta tāda lieta, kurai tur nevajadzētu būt, tad jāziņo par to vadītājam, lai mēs operatīvi varētu transportu noņemt no līnijas un ārkārtas izņēmuma gadījumā to iztīrīt.”
“Rīgas satiksme” skaidro, ka dienā uz līnijas ir 500 transportlīdzekļi un tas ir finansiāli neiespējami nodrošināt, ka katrā transportlīdzeklī būtu cilvēks, kas to nepārtraukti – braucienu laikā – tīrītu.
Tiek atkārtoti uzsvērts, cik svarīgi nebūt vienaldzīgiem un ziņot par nepatīkamiem gadījumiem un novērojumiem. “Svarīga ikviena cilvēka iesaiste. Ja jūs pamanāt nekārtības – ziņojiet! Mums ir svarīgi, lai mums pasaka laicīgi. Reizēm cilvēki izkāpj ārā un tad ziņo – salonā bija bezpajumtnieks, kurš traucēja, bet, jo vēlāk par to tiek ziņots, jo grūtāk vairs kaut ko darīt lietas labā.”
Vai esat jutuši nepatīkamu aromātu, braucot ar sabiedrisko transportu?