Vajadzīga biznesa domāšana 5
Lai arī Dons diplomātiski apgalvo, ka panākumi ir prāta stāvoklis, tomēr jāatzīst, tie var būt arī visai taustāmi. Piemēram, viņa lielkoncertu biļešu cena nav no mazākajām – Dona uzstāšanos varēs baudīt, šķiroties no 19 līdz 30 eiro. Ja “Arēnas Rīga” ietilpība ir 12 tūkstoši, tālāk matemātika vienkārša. Tomēr dziedātājs vēlas apgāzt priekšstatu par pārtikušo zvaigznes dzīvi.
“Nav tā, ka pēc lielajiem koncertiem svaidos ar naudu un dzīvoju, cepuri kuldams. Uzreiz atsākas jauns radošs cikls, un nauda tiek ieguldīta nākamajās lietās,” skaidro Dons. “Pie albuma “Tepat” sāku strādāt pirms pusotra gada. Realitāte ir tāda, ka dienām un naktīm raksti dziesmas, krāj tās datora folderī, pēc tam atlasi piemērotākās. Studijā kopā ar ģitāristu un producentu Mārci Auziņu, basģitāristu Tomu Poišu, bundzinieku Rūdolfu Dankfeldu un skaņu inženieri, producentu Krišjāni Geidānu pavadījām ilgu laiku. Tas ir ilgstošs un nogurdinošs process. Ja tas neraisītu pozitīvas emocijas, droši vien mestu plinti krūmos. Dziesmu tapšanas laikā ir jādzīvo patiešām pieticīgi.”
Dons atzīst, bez biznesa plānošanas mūzikas lauciņā tomēr neiztikt. “Ir labi, ka mana menedžmenta meitenes naudas lietas ir sakārtojušas līdz vissīkākajai detaļai kā aptiekā. Tomēr vissvarīgākais ir dziesma un melodija – citreiz pārņem balta skaudība, kad klausos Džona Lenona, Eltona Džona vai Zigmara Liepiņa multiplikāciju cikla melodijas, domājot – kāpēc kaut kas tāds neienāca prātā arī man. Bizness nāk pēc tam.”