Tendence – producēta mūzika 5
Pavisam citādi – ar starptautisku atpazīstamību – strauju karjeru sākusi dziedātāja un dziesmu autore Aminata. Dažu gadu laikā viņa guvusi Latvijas mērogam galvu reibinošus starptautiskus panākumus – 6. vietu Eirovīzijas finālā. Gadu vēlāk nacionālajā atlasē uzvaru guva viņas sacerētā un Justa izpildītā dziesma.
Panākumi pievelk panākumus – šis sauklis mūzikas industrijā darbojas tāpat kā jebkurā citā biznesā. “Pēc divām veiksmīgām reizēm Eirovīzijā cilvēki paši sāka nākt klāt un prasīt, lai rakstu viņiem dziesmas,” atklāj dziedātāja. Arī šogad Aminatas komponētā dziesma ir izturējusi pirmo kārtu Eirovīzijas atlasē, tiesa, kaimiņos – Lietuvā. Nav vienas receptes, kā mūsdienās gūt panākumus populārās mūzikas jomā, norāda Aminata, atzīstot, ka viņas veiksmes formula esot tāds teksts un melodija, “kuru pašai patīkami klausīties”.
Tomēr viss nav tik vienkārši – tieši Aminata ir viena no dziedātājām, kura darbojas līdzīgi, kā to mūsdienās dara daudzas pasaules mūzikas zvaigznes – dziesmas noslīpēšanu līdz raidstaciju “formātam” veic jomas profesionāļi jeb mūzikas producenti – viens no viņiem, ir piemēram, Eirovīzijas dziesmu producents Kaspars Ansons. Tiesa, atšķirībā no daudzām pasaules zvaigznēm, Aminata dziesmu pamatu rada pati. “Agrāk tādus mūzikas producentus sauca par aranžētājiem. Tieši viņu rokās ir tas, vai dziesma izklausīsies mūsdienīgi,” skaidro dziedātāja.