Neapgaismotos posmos 18
Tumsā vēl sliktāk, jo mūsu noteikumi nez kāpēc ļauj braukt “ar četrām acīm” neapgaismotos ceļu posmos. Pat bez miglas, bez lietus. To nedrīkst ne Vācijā, ne Anglijā. Austrālijas noteikumos pateikts visskaidrāk – miglas lukturi nekādos apstākļos nedrīkst būt ieslēgti, ja auto priekšgalā spīd vēl kas cits par septiņiem vatiem spožāks. Sods – 100 dolāri un soda punkts.
Svēta taisnība viņiem, jo šīs gaismas pēc idejas, pēc būtības nav pārējo lukturu papildinājums, bet gan aizvietojums apstākļos, kad augstāk novietotā prožektora (pat tuvā, par tālo pat nerunājot) staru kūlis atduras pret ūdens lāsēm vai sniega pārslām, atstarojas, ceļu neizgaismojot. Miglinieki tāpēc likti zemāk, starojums tiem plakanāks un plašāks. Par pēdējo – tieši tas “kož” pretimbraucējiem vairāk nekā pēc Eiropas standartiem īpaši konfigurētas tuvās gaismas. Un būtu izslēdzams, ja mani cieni. Izslēdzams pat neapgaismotā ceļā, ja bez neizbēgami nepilnīgiem noteikumiem ievēro loģikas un labas prakses likumus.
Bet tu brauc ar visiem vatiem, ko esi nopircis, pat pa Brīvības ielu Rīgā. Un policijai tevi sodīt grūti, jo mūsu Administratīvo pārkāpumu kodekss šajā jomā ir vēl vājāks par satiksmes noteikumiem. Sods “par to noteikumu pārkāpšanu, kuri paredz gadījumus, kad atļauts iedegt pakaļējos miglas lukturus vai priekšējos miglas lukturus kopā ar tālās gaismas lukturiem, braucot diennakts tumšajā laikā”, ir brīdinājums vai EUR 15,00. Sapratāt? Nav te soda par miglinieku lietošanu kopā ar tuvajiem. Ne dienā, ne naktī…
Tā, lūk. Un paldies visiem tiem, uz kuriem šī rakstiņa virsraksts neattiecas. Ja lukturi tīri un noregulēti, ar tuvajām gaismām mums pilnīgi pietiek.