Miglas lukturi – noteikumi un laba prakse. Daudzi žilbina ar četriem gaismekļiem! 18
Esat taču pamanījuši – aizvien vairāk automobiļu greznojas ar četriem, nevis diviem priekšējiem gaismekļiem, tā piesārņojot jau tā žilbinoši raibo rudens un bezsniega ziemas satiksmes vidi ar papildu kairinātājiem.
Dienā vēl nekas – es vienkārši pasmīnu par bezjēdzīgo enerģijas šķiešanu šo ļautiņu izpildījumā. Tumsā gan sāku pukoties un reizēm pat pamirkšķinu šādiem “apgaismotājiem” (signālu viņi, protams, nesaprot), kas brauc pretim absolūti skaidrā naktī. Skarbi būtu gatavs parunāt ar četrus lukturus ieslēgušajiem sekotājiem, kuri piedevām nekad nav jēguši, ko nozīmē droša distance vispār, par pieklājību tumsā pat nerunājot. Kāpēc tu tā dari?
Kur policija!!!
Nav policijas. Tā šajā procesā neiejaucas, jo likumu un sodu bāze mums šajā jomā tāda neskaidra un peļņas iespējas niecīgas. Ko tad par šīm gaismām saka Latvijas Ceļu satiksmes noteikumi? P. 167. Braucot priekšējos miglas lukturus atļauts iedegt:
167.1. nepietiekamas redzamības apstākļos – atsevišķi vai kopā ar tuvās gaismas lukturiem;
167.2. diennakts tumšajā laikā neapgaismotos ceļa posmos – kopā ar tuvās gaismas lukturiem.
Tātad – skaidrā dienā (naktī arī) nedrīkst, ja vien nav “nepietiekama redzamība”. Absolūti subjektīvs formulējums. Angļiem Ceļu kodeksā ir pārredzamības attālums (kuru gan arī grūti izmērīt), vācieši savā “Straßenverkehrs-Ordnung” raksta – miglas lukturi lietojami vien tad, ja lietus, migla vai sniegs būtiski samazina redzamību (atkal lirika – ko nozīmē būtiski?).
Labi – skaidrā laikā tomēr nedrīkst arī Latvijā. Bet daži tā dara.