Kā vērtējat ierosinājumu ar fotoradariem fiksēt tikai lielākus pārkāpumus?
 0

Ance Gaigaliete Alūksnē: “Manuprāt, fotoradaru uzstādīšana disciplinējusi cilvēkus. Autovadītāji saprata, ka ne viņi vienīgie atrodas uz ceļa un ka pārgalvīga, neuzmanīga braukšana var nodarīt kaitējumu apkārtējiem.

Reklāma
Reklāma

 

“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Lasīt citas ziņas

Mani braukšanas paradumi gan nav mainījušies. Uz Pleskavas šosejas, pa kuru ikdienā braucu, nav fotoradaru. Uzskatu, ka ar fotoradariem būtu jāfiksē vienīgi lielāki pārkāpumi, jo dažu kilometru pārsniegšana nevienam ļaunu nenodara. Un tomēr – pat ja jaunais likums tiks pieņemts, vienmēr atradīsies cilvēki, kas pārsniegs ātrumu un būs gatavi par to maksāt sodu.”

 

Guntis Pakalns Ogres novadā: “Fotoradari pamatīgi sarežģī dzīvi šoferiem. Varu minēt situāciju no personiskās pieredzes. Reiz man priekšā vilkās ārkārtīgi lēns žigulītis. Gribēju to apdzīt, taču sapratu – lai to izdarītu, nevarēšu tikt garām ar 50 km/h, kādā brīdī ātrums tik un tā uzlēks līdz 65 km/h. Tāpat, visu laiku stūrējot ar vienu konstantu ātrumu, rodas bailes, ka varu iemigt. Uzskatu, ka pilsētās ir labi pārredzamas, drošas vietas, kur varētu braukt ar lielāku ātrumu, ja vien nekavētu ar radariem saistītie likuma panti. Bet ir arī daudzi nedroši posmi, kur radarus tiešām vajadzētu novietot.”

 

CITI ŠOBRĪD LASA

Vitālijs Prusakovs Daugavpils novadā: “Agrāk man patika braukt ātrāk par pieļaujamo ātrumu, tagad arvien biežāk lieku sev piebremzēt. Tiesa, reiz neuzmanības dēļ gadījās pārsniegt ātrumu, un fotoradars to fiksēja. Uzskatu – lai gan ir uzstādīti radari, uz ceļiem tomēr būtu jāsaglabā arī policijas ekipāžas. Īpaši braukšanas ātrums būtu jāuzrauga pie skolām. Tas varētu būt pat mazāks par maksimāli pieļaujamo.”

 

Jānis Āboliņš Rēzeknē: “Ticu, ka Latvijas politiķi būs tik viedi un sapratīs, ka likuma ievērošana pati par sevi nav mērķis. Šobrīd braukšana saskaņā ar radaru uzstādījumiem ir padarīta par pašmērķi – viens ātrāks manevrs, un šoferi jau pieskaita ļaunajiem likumpārkāpējiem, nemaz neņemot vērā, cik liels ātrums tika pārsniegts. Uzskatu, ka radari mūsu valstī darbojas nevis kā prevencijas līdzeklis, tie vairāk funkcionē kā naudas iekasēšanas mašīna no sīkajiem ātruma pārsniedzējiem.”

 

Zintis Raunā: “Ar fotoradariem pilnīgi noteikti būtu jāfiksē tikai smagāki pārkāpumi, katras situācijas izskatīšanu atstājot policijas pārziņā. Lai gan mums, latviešiem, policisti ne pārāk patīk, tomēr cilvēciska pieeja pārkāpumiem vienmēr ir veiksmīgāka.”

 

Uzziņa

Nepilnā mēnesī portālā “www.manabalss.lv” ir savākts nepieciešamais 10 000 iedzīvotāju atbalsts, lai vērstos Saeimā ar iniciatīvu – fotoradariem fiksēt tikai tos pārkāpumus, kad atļautais braukšanas ātrums ticis pārsniegts par vairāk nekā 15 km/h.

Televīzijas raidījuma “Zebra” veidotājs un idejas iniciators Pauls Timrots uzskata, ka kontrole līdz minētajai robežai jāatstāj tikai ceļu policistu kompetencē, kuri, izvērtējot katru konkrēto gadījumu – pārkāpuma bīstamību atkarībā no tā izdarīšanas vietas, personas sodāmību un citus atbildību mīkstinošus vai pastiprinošus apstākļus –, varētu pieņemt objektīvu lēmumu.

Šī būs jau ceturtā sabiedrības iniciatīva, kas ar portāla “www.manabalss.lv” līdzdalību nonāks līdz apspriešanai parlamentā.

 

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.