Ilustratīvs foto
Ilustratīvs foto
Foto-Shutterstock

Kā uzrakstīt efektīvu e-pasta tematu? 4 noderīgi ieteikumi 0

E-pasta temats ir viens no svarīgākajiem tā elementiem, kas sekmē vai gluži pretēji mazina adresāta vēlmi sūtījumu atvērt. Mobilo ierīču laikmets ir mainījis izpratni par to, kas ir efektīvs e‑pasta temats, tādēļ ir vērts ņemt vērā dažus ieteikumus, lai jūsu vēstule neietu secen, pastāstīja Inbox.lv pārdošanas vadītājs Andis Kulinskis.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
3 visbīstamākās zodiaka zīmju pārstāves, kas bez sirdsapziņas pārmetumiem var atņemt citas vīrieti
Veselam
Liekie kilogrami neatkāpjas ne pa kam? 4 pazīmes, ka jūsu vielmaiņa nedarbojas pareizi
Lasīt citas ziņas

Digitālās komunikācijas laikmets ir radījis īpašu kategoriju “netiķeti”, ko varētu dēvēt par zelta uzvedības likumiem, sazinoties tiešsaistē. “Šī tēma ir plaša, tāpēc šoreiz koncentrējamies uz efektīvu e-pasta tematu jeb virsrakstu sagatavošanu, kas noderēs gan ikdienā sarakstoties ar kolēģiem vai sadarbības partneriem, gan pārdodot pakalpojumus,” sacīja Kulinskis.

#1 Mobilās ierīces turpina saīsināt e-pastu tematus

CITI ŠOBRĪD LASA

Gari e-pasta temati savulaik “nāca modē”, jo sūtītājs vēlējas būt drošs, ka adresāts ir informēts par e-pasta saturu pat tad, ja viņš vai viņa nav izlasījusi visu vēstuli.

Tomēr mobilo ierīču laikmets ir ieviesis savas korekcijas, jo aizvien vairāk e‑pastu vispirms tiek lasīti tieši kādā no viedierīcēm – telefonā vai planšetdatorā. Šajās ierīcēs e-pastu tematos redzams mazāks simbolu skaits, nekā ierasts datorā.

Tādēļ, rakstot e‑pasta tematu, vispirms jādomā par tiem, kas to lasīs tālrunī vai planšetdatorā. Piemēram, iPhone e‑pasta aplikācijas tematā parasti rāda aptuveni 35 simbolus, tādēļ ideāli, ja e‑pasta temata garumu var saglabāt 20-40 simbolu robežās, katrā ziņā nepārsniedzot 50 simbolus.

“Īsāks teksts uzlabo uztveramību un pievērš uzmanību svarīgajam. Piemēram, ja atbildi gaidām tūdaļ, tad arī tematā jāsāk ar to, ka e-pasts ir steidzams, vai līdz kuram brīdim vajag atbildi,” skaidroja Kulinskis.

#2 Aizvien svarīgāki kļūst “snippet text” jeb virsrakstu papildinošie teksti

Šis ieteikums lielākoties ir attiecināms uz dažādiem e-jaunumiem un pārdošanas e‑pastiem. Jo e-pastu temati kļūst īsāki, jo svarīgāks kļūst virsrakstu papildinošais teksts, kas ļauj radīt priekšstatu par saturu un ieinteresēt. Piemēram, natīvā iPhone e‑pasta aplikācijā redzams līdz pat 80 simboliem garš papildu teksts.

“Labs virsrakstu papildinošais teksts it kā pagarina e-pasta tematu un sniedz lasītājam vērtīgu informāciju. Diemžēl itin bieži tā vietā, lai šo iespēju izmantotu lietderīgi, apakšvirsrakstā varam redzēt dažādus vispārīgus tekstus – kontaktinformāciju, URL kodu, norādes, kā rīkoties, ja nevar atvērt fotogrāfijas vai ja nav redzams pilns e‑pasta teksts,” sacīja Kulinskis.

Reklāma
Reklāma

#3 Tematos var ievietot arī attēlus

E-pastu temati vairs neaprobežojas tikai ar tekstu. Jau no 2012.gada tajos var ievietot dažādus simbolus (bultas, sirsniņas, zvaigznes utt.), savukārt tagad viedtālruņu natīvajās e‑pastu aplikācijās ir redzamas arī tā dēvētās “emoji” emocijzīmes.

Attēlu izmantošanai e-pasta tematā ir līdzīga ietekme kā attēlu izmantošanai sociālo mediju ierakstos – tie parasti palielina auditorijas iesaistīšanos. Protams, šo speciālo zīmju un attēlu lietošana ir jāizvērtē.

Ja tiek risināta kāda problēmsituācija, tad emocijzīmes varētu radīt nenopietnu priekšstatu. Savukārt gluži cits efekts var būt, meklējot darbu radošajās vai neformālajās industrijās, tad asprātīgi un jēgpilni lietotas emocijzīmes var izcelt e-pastu citu vidū.

#4 E-pasta tematā aizvien biežāk izmanto tēmturus (hashtag)

Mūsu laikmets ir daudzkanālu kampaņu un komunikācijas laikmets, un tēmturi palīdz apvienot e-pasta mārketinga kampaņas ar sociālo mediju kampaņām. Arī tēmtura izmantošanai ir jābūt pārdomātai, atkarībā no kampaņas prioritātēm, jo tas veicina iesaistīšanos, taču reizēm var nedaudz samazināt atvēršanas radītājus.

“Tēmturu izmantošana tematos savā ziņā ir atbildes risinājums e-pasta virsrakstiem, kas kļūst aizvien īsāki,” piebilst Kulinskis.

Pēc Kulinska domām, tēmturus var lietot arī ikdienas komunikācijā, it sevišķi tādus, kas sabiedrībā ir atpazīstami un kuru jēga ir skaidra. Piemēram, visiem šķiet skaidrs un saprotams, ko sagaidīt, ieraugot tēmturi #teirdarbs.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.