Kā sievietei uzvesties sociālajos tīklos, lai nesabojātu reputāciju 3
Sociālie tīkli ir aptvēruši visu pasauli, un tagad vairs teju neviens cilvēks nespēj iedomāties dzīvi bez tiem. Bet kā uzvesties un kādu etiķeti virtuālajā pasaulē ievērot sievietei, lai garantētu sev labu reputāciju draugu, paziņu darba devēju un nepazīstamu cilvēku acīs, kā arī savu datu drošību?
Ieteikumus sniedz pasākumu organizators “Big Event”, balstoties uz viedokļiem, ko pauž sociālo mediju aģentūras “Inspired Digital” vadītājs Artūrs Mednis, SEB bankas finanšu direktors Kārlis Danēvičs un lingvistiskās melu atklāšanas eksperte Nejolla Korrisa, kura būs viena no runātājām gaidāmajā konferencē “Sieviete biznesā 2016”.
Uzvedies tāpat kā jebkurā publiskā vietā
Sociālajos tīklos uzvedies tāpat kā uz ielas vai jebkurā citā sabiedriskā vietā. “Tavai rīcībai jābūt ekoloģiskai jebšu tādai, lai virtuālajā telpā nenodarītu ļaunu ne sev, ne kādam citam,” pauž Mednis.
Parūpējies par savu drošību
“Iepazīsties, kā sociālajos medijos izmantot privātuma iestatījumus. Uzzini visus veidus, kā ļaunprāši var mēģināt piekļūt tavai informācijai, lai nebūtu jāpiedzīvo nepatīkami pārsteigumi,” norāda Korrisa.
Pēc viņas teiktā, sociālās saziņas vietnē “Facebook” pārliecinies, vai tavi draugi ir cilvēki, kurus tu patiešām pazīsti – neapstiprini savu draugu lokā svešus ļaudis. Pirms veic ierakstus vietnē “Twitter”, padomā, jo tvīti nekad nepazūd. Savukārt biznesa kontaktu vietnē “LinkedIn” nepublicē sensitīvu personas informāciju, tostarp personas kodu, saslimšanas, tautību, reliģisko piederību vai politisko pārliecību.
Ievieto fotogrāfijas, kas ir piedienīgas
Rūpīgi izvērtē fotoattēlus pirms tos publicē sociālajos tīklos publiskai apskatei. Izvēlies ievietot tikai tādas fotogrāfijas, kas ir piedienīgas un vēlams – uzņemtas estētiskā vidē. Der ielāgot, ka nepiedienīgu fotoattēlu vai aizskarošu un rupju tekstu publicēšana dažkārt ir beigusies ar darba zaudēšanu vai nepieņemšanu darbā.
“Mūsdienās sociālie mediji veido daļu no mūsu personības un identitātes. Jāņem vērā, ka to vērtē gan potenciālais, gan esošais darba devējs. Organizācijas vēlas pieņemt darbā kolēģus, kuri ir vērtībās un izpratnē tuvi organizācijas vērtībām, līdz ar to mūsu uzvedība sociālajos medijos jāskata arī no šī aspekta,” pauž Danēvičs.
Pēc viņa teiktā, svarīgi ir neļaut emocijām gūt virsroku un sociālajos medijos zaudēt cieņu pret atšķirīgiem viedokļiem, valsti, kurā dzīvojam, vai konkrēto uzņēmumu, kurā strādājam. Ir pieņemami, ka viedokļi atšķiras, bet naids, tolerances trūkums pret atšķirīgo, vardarbības attaisnošana tomēr ir pretrunā civilizācijas pamatpostulātiem, viņš piebilst.