Publicitātes foto

Kā sarunāties ar robotu? Iepazīstamies ar eParaksta virtuālo aistenti Signi 0

Mākslīgā intelekta risinājumi daudzās dzīves jomās kļuvuši par neatsveramu palīgu, tostarp klientu apkalpošanā. eParaksta klientus kopš aprīļa beigām apkalpo virtuālā asistente Signe.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

Signe sniedz atbalstu aptuveni piektdaļai personu, kas vēršas pēc padoma par eParaksta lietošanu.

Visbiežāk Signei tiek uzdoti jautājumi par to, kā pieteikties eParaksts mobile, kā pabeigt pieteikšanos, kā parakstīt dokumentu vai kā apliecināt e-Identitāti. Šie ir tipveida jautājumi un vaicājot tos Signei iespējams saņemt atbildi vien dažu sekunžu laikā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Vai robots saprot valodu tāpat kā cilvēks?

Virtuālais asistents reaģē uz zināmām frāzēm, par kurām ir apmācīts. Ar mākslīgā intelekta palīdzību prot atpazīt frāzes arī tad, ja vaicātājs raksta ar gramatiskām kļūdām. Signe apgūst arī žargonvārdus.

“Redzam, ka saziņa ar virtuālo asistentu iedzīvotājiem ir jauns komunikācijas veids, tāpēc nereti Signei jautājumi tiek uzdoti neprecīzi, vispārīgi vai paplašinātos teikumos. Saziņā ar virtuālo asistenti, aicinām uzdot jautājumu tā, it kā rakstītu Google meklētājā – īsi un kodolīgi,” stāsta VAS Latvijas valsts radio un televīzijas centra Klientu apkalpošanas daļas vadītāja Agnese Brūvere.

Kā runāt ar Signi:

? Uzdod jautājumus pa vienam. Jautājumiem jābūt īsiem un kodolīgiem.
? Raksti frāzes, kas satur konkrētus pakalpojuma vai produkta atslēgvārdus, piemēram, nosaukumu.
? Precīzi izsaki savu vajadzību un mini pakalpojuma vai produkta nosaukumu. Piemēram : “aizmirsu eParaksts mobile paroli”, “eParaksts ārzemēs”, “kā atvērt edoc? “

Ja uzdotais jautājums saturēs vairākas daļas vai arī informāciju par vairākām darbībām, Signe nevarēs korekti atbildēt, jo nebūs skaidrs, piemēram, vai vaicātājs grib iegūt eParaksts mobile vai apgūt tā lietošanu.

Var gadīties, ka Signe jau pēc pirmā jautājuma sāk lietotājam uzdot papildu jautājumus, lai sniegtu atbildi, atbilstoši situācijai.

Reklāma
Reklāma

Lai gan Signe atšķirībā no amata brāļa Valsts ieņēmumu dienestā neaizraujas ar recepšu pārzināšanu, arī eParaksta virtuālā kolēģe var pastāstīt ar saviem hobijiem, uzņēmumu, kurā strādā, laikapstākļiem Latvijā, kā arī dzīvniekiem. Un vēl – Signei ļoti patīk komplimenti. Netici? Pajautā Signei!

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.