Kā rīkoties, ja saņemta vēstule no VID? “Nekādā gadījumā nedrīkst nereaģēt!” 0

Ja iedzīvotājs ir saņēmis vēstuli no Valsts ieņēmumu dienesta (VID), tad tajā būs minēts, ka 30 dienu laikā ir jāreaģē. Kāda ir rīcības secība, TV24 raidījumam “Dienas personība ar Veltu Puriņu” skaidroja Baiba Šmite-Roķe, VID ģenerāldirektore.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Meļu un viltnieku reitings pēc zodiaka zīmes. Pēdējo vietu ieņem Strēlnieks, bet kurš ir pirmajā? 10
Ir vairāki iemesli, kāpēc Krievija nevēlējās, lai Rietumi to uzzina: okupanti, iespējams, piedzīvojuši līdz šim lielāko apkaunojumu 47
Saūda Arābijas prinči gatavojas dot sāpīgu triecienu Putinam. Vai Kremlim pietiks naudas, lai turpinātu karu? 156
Lasīt citas ziņas

Pirmais, ja esat iesniedzies iedzīvotāju ienākumu gada deklarāciju, tad atveriet to un paskatieties, vai visi tie ienākumi, kas jums ir, vai tas viss ir nodeklarēts! Piemēram, paskaties, vai ir deklarēti visi pārskaitījumi starp ģimenes locekļu kontiem, skaidro Šmite-Roķe.

VID kopā ar vēstuli ir arī nosūtījis informatīvo materiālu, kas ir garš, bet ir uzskaitīti visi gadījumi, kā rīkoties.

CITI ŠOBRĪD LASA

VID vēstules izsūta elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS), tāpēc par cilvēka nesasniedzamību nevarētu būt runas, jo EDS padod informāciju tālāk uz cilvēku norādītajiem e-pastiem.

“Viss noteikti ir jāuzraksta atbildes reakcijā – uz šīm vēstulēm ir noteikti jāreaģē, iesniedzot dokumentus un savus skaidorjumus kaut vai elektroniski. 30 dienu laikā cilvēks jebkurā pasaules malā ir spējīgs saņemt savus e-pastus! Klusēšana ir kā piekrišana, ka cilvēks piekrīt tam, ka viņa ienākumi ir neskaidri, un VID pēc noklusējuma tiks dotas tiesības uzrēķināt IIN,” brīdina VID vadītāja.

Šobrīd izsūtīti 20 000 vēstuļu cilvēkiem, kuru ienākumos ir neskaidrības; katru dienu tiek izsūtīti jauni 1000-2000 vēstuļu, lai, ja cilvēks vēlas pakonsultēties telefoniski ar VID pārstāvi, lai būtu iespējams šos cilvēkus apkalpot un nodrošināt servisu. Pavisam VID izsūtīs 70 000 šādu vēstuļu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.