Kā palīdzēt sev ar rakstīšanu. 10 psiholoģiskas metodes, kurās rakstot, iepazīsiet sevi un atradīsiet meklētās atbildes! 0
Ņemiet vērā drošības tehniku, izmantojot rakstīšanas psiholoģiskās metodes
Jūs varbūt esat dzirdējuši par iespēju mosties agrāk, lai pierakstītu pirmās domas, kas rodas no rīta. Tas ir ļoti interesants un noderīgs sevis iepazīšanas veids, iespēja atrast mērķus un atraisīt talantus, piekļūt visdziļākajām domām, attīrīt smadzenes no liekas informācijas. Taču ne visiem rīta stundās atradīsies liekas 40-50 minūtes, lai mierīgi pasēdētu un pierakstītu visu, kas ienāk prātā.
Vai zinājāt, ka no rīta rakstītas lappuses ir tikai viena no daudzām rakstīšanas praksēm? Ir vesels rakstīšanas terapijas institūts (Therapeutic Writing Institute). Psiholoģe un naratīvā konsultante Darja Kutuzova daudzus gadus pētījusi rakstīšanas metodes. Viņa ne tikai apokopojusi daudzas metodes, kurās strādā caur rakstīto vārdu, bet arī izveidojusi pati savu metodi. Starp šīm praksēm atrodas gan īsākas, gan garākas, pat piecu minūšu metodes. Ja jums ir vēlme strādāt ar sevi, tikt ar sevi skaidrībā, bet laika nekādi nepietiek, šādas piecas minūtes būs ideāls risinājums.
Šajā rakstā uzzināsiet par desmit rakstīšanas metodēm. Pirms tam, lūdzu, iepazīstieties ar drošības tehniku.
Rakstīts vārds vienmēr ir spēcīgs instruments. Ja pārdzīvojat smagu depresiju, kad viss teju krīt ārā no rokām, esat pēctraumas situācijā, ja nespējat pārslēgties no iesākta procesa, pat nedzirdot taimera zvanu, – labāk ar rakstu darbiem pagaidīt. Jebkurā gadījumā līdz brīdim, kad jūs paņemsiet savā priekšā baltu lapu un pildspalvu, iepazīstieties ar drošības tehniku. Un, protams, viens būtisks nosacījums: viss, kas uzrakstīts, nedrīkst būt pieejams citiem, izņemot jūs pašu. Garantija, ka citi to neizlasīs, dod jums iespēju atvērties pašam sev, atklāt sev to, ko citiem nestāstītu. Un ko arī citiem bez jums un Dieva varbūt arī nav jāzina.
Rakstot mēs tiecamies sevī iedziļināties, iepazīt sevi. Atklāt sevī kādas jaunas nianses, dvēseles nostūrus, talantus.