Kā nozagt mākslas darbu 0
Šiks, izklaides un noziegums – trilleris “Krāpšanas māksla” spēlējas žanrā, kura saknes aizsniedzas līdz pagājušā gadsimta sešdesmitajiem.
Mūsdienās, kad teju katras izskatīgas meitenes un puiša sapnis ir nokļūt modeļu biznesā, bet no turienes katapultēties uz Holivudu, tomēr vien retajam izdodas to piepildīt. Taču ir daži veiksminieki, kuriem tas izdevies, un ar īpaši izteiksmīgu vizuālo ārieni apveltītie Teo Džeimss un Emīlija Ratajkovski jau vairākus gadus cenšas pietuvoties kino Mekas virsotnēm, kaut arī viņu panākumus līdz šim par “Oskaru” cienīgiem nenodēvēsi. Arī Meta Etseltona trilleris “Krāpšanas māksla” milzu revolūciju abu karjerās neizdarīs, kaut pieklājīgu spērienu gan dos. Tas, tipisks B kategorijas produkts, ļauj tīksmināties par jaunību, augstākai sabiedrībai pietuvinātu dzīvošanu un adrenalīna ķeršanu, iesaistoties nelikumīgās avantūrās, nevis rūpīgi bruģē ceļu uz aktiermākslu apliecinošiem kinodarbiem, kur izskatam nav pirmšķirīgas nozīmes.
Aivans ir pabeidzis mākslas vēstures studijas, ko liek lietā savā darbā – viņš ir mākslas darbu zadzējs turīgu Losandželosas iedzīvotāju namos. Tur viņš sastopas ar caurkritušu aktrisīti Alīsi, kuras karjeru apdraud nejauks atgadījums pagātnē, un, tā kā starp abiem uzšķīlušās simpātiju dzirkstis, viņi metas uz vienu roku arī profesionālajā jomā.
Ar centieniem kā Holivudas nu jau klasikai piederīgajās filmās (piemēram, “Kā nolaupīt miljonu”, “Šarāde”), kuros eskeipisms par labu luksusa dzīvesveidam ir krietni pārāks par laikmetu atainojošajiem sociālpolitiskajiem procesiem, kā arī iztiekot bez lielām zvaigznēm, Mets Etseltons radījis glamūra pielietu izklaides filmu, kas ideāli iegultu dzīvesstila glancēto žurnālu lapās un tikpat ideāli papildina abu galveno lomu atveidotāju radošās biogrāfijas – Teo Džeimss ir pazīstams no “Citādo” sērijas, savukārt modele Emīlija Ratajkovski par slavenību kļuva, pateicoties Robina Tikes neviennozīmīgi vērtētajam videoklipam “Blured Lines”.
Liktenīga nejaušība, kara traumas, divdomīgi jociņi, vardarbīgs darbadevējs, pārāk ziņkārīgs policists un aptracis kolekcionārs – žanra stabilās vērtības “Krāpšanas mākslas” stāstā filmu nedara ne labāku, ne sliktāku, tāpat kā atsauces uz “film noir” bagātīgo simbolismu un mantojumu. Taču ar diviem seksīgiem aktieriem vien ir par maz, lai stātos blakus tiem, bez kuriem kino vēsture nebūtu ieguvusi ne Mārlovu, ne Oušenu.
“Krāpšanas māksla”/”Lying & Stealing”
- Režisors Mets Eseltons
- Lomās: Teo Džeimss, Emīlija Ratajkovski
- Kinoteātros no 19. jūlija
Filmas treileris: