Ne vienmēr ir vērts labot nopietni bojātu auto 0
“carVertical” pētījumā atklāts, ka 0,6 % Latvijas transportlīdzekļu, kas no 2020. līdz 2024. gadam pārbaudīti platformā, ir iekļuvuši nopietnā negadījumā. Par nopietnu avāriju, pēc kuras automašīna var tikt atzīta par norakstāmu, uzskata gadījumu, kur remontdarbu tāme pārsniedz vismaz pusi no spēkrata tirgus vērtības. Puse no ekonomiskās klases auto vērtības var sasniegt līdz pat 10 tūkstošiem eiro, savukārt luksusa klases spēkratam – pat vairākus desmitus tūkstošus.
95,1 % Latvijas automašīnu, kas pārbaudītas uzņēmuma pētījumā, konstatēti bojājumi līdz pat 20 % apmērā no spēkrata tirgus vērtības. Lai arī iespējamība iegādāties nopietni bojātu automašīnu nav liela, šāda transportlīdzekļa pirkums var rosināt ievērojamas problēmas. Kad defekti kļūst acīmredzami, nereti šādu automašīnu nav vērts labot.
“Bieži pēc avārijas autobraucēji saņem apdrošināšanas atlīdzību, spēkratu salabo pēc iespējas lētāk un to uzreiz pārdod. Diemžēl jaunajam īpašniekam šāda mašīna var radīt ievērojamus finanšu zaudējumus. Tāpat jāņem vērā, ka pārvietošanās ar šādu auto ceļu satiksmē var nebūt droša,” saka firmas eksperts.