Māciet pieņemt kļūdas! 0
Diemžēl pirmās neveiksmes mācību priekšmetu pārbaudījumos var arī veicināt nevēlēšanos mācīties. Tāpēc mazajam censonim laicīgi jāpaskaidro, ka skolotāja vērtēs to, ko viņš ir paveicis. Ja gadās kļūdīties, tas nekas. Uzmundriniet: „Mēģini vēlreiz! Mēģini citādāk!” Jāturpina censties un nākamreiz būs labāk. Savukārt, ja sasniegts augstākais vērtējums, tas tikai apliecina, ka tikpat ļoti jācenšas arī turpmāk. Bērni gūs panākumus tikai tad, ja iemācīsies darboties konkurences apstākļos. Citus klasesbiedru sasniegumi arī motivē, taču nekādā gadījumā nevajadzētu savu bērnu salīdzināt ar citiem.
Darbojieties kopā!
“Ja bērns jūs aicina palīgā, neatsakiet. Proti, vispirms ļaujiet viņam pašam mēģināt atrast uzdevumam risinājumu. Ja neizdodas vai arī tie ir kļūdaini, nerājiet un nekauniniet bērnu. Pie otrā kļūdainā mēģinājuma, darbojieties kopā un palīdziet. Cilvēks, kurš kļūdās, ir personība, kurš prot pieņemt lēmumus, un šī ir neatsverama prasme dzīvē. Palīdziet bērniem attīstīt pašpaļāvību, pārvarot grūtības. Iedrošiniet!” aicina Iveta Aunīte.
Ievērojat konsekvenci un slavējat bērnu!
Ikviens vecāks grib, lai viņa atvases liecībā ir labas sekmes, taču par tām svarīgāka ir bērna labsajūta. Izvirzot prasības, skaidri formulējiet, ko no viņa sagaidāt, taču šīm prasībām jābūt bērnam sasniedzamām. Tāpat ievērojiet konsekvenci prasībās, lai mazais skolēns nesamulst, ka vienu dienu viņam, piemēram, jālasa grāmata, bet nākamajā dienā par šo noteikumu jau piemirsts. Neaizmirstiet bērnu slavēt par jebkuru sasniegumu. Vecāku prieks un paša sajūsma par paveikto atgādinās, kāpēc.