Kā “melnajā piektdienā” “neuzķerties” uz viltus atlaidēm? 0
Šobrīd aktīvi notiek “Melnās piektdienas” akcijas, kuru laikā daudz un dažādām precēm ir izdevīgas cenas, bet kā neuzķerties uz viltus atlaidēm?
Kas liedz internetveikalam vienkārši dzēst preci, ievadīt to no jauna ar uzpūsto cenu un tad piešķirt atlaidi?
“Droši vien, ka nekas, bet, ja mēs šajā periodā ar mākslīgā intelekta rīka palīdzību internetveikalus uzraugām un MI atpazīst, vai prece dzēsta, ievietota sistēmā atkārtoti, kā mainītas cenas un citus datus,” TV24 raidījumā “Uz līnijas” atbild Sanita Gertmane, PTAC Patērētāju atbalsta, sabiedrības informēšanas un komunikācijas daļas vadītāja.
Viņa iesaka tomēr izsvērt, kādas preces tiešām ir vajadzīgas un izvairīties no impulsīviem pirkumiem.
Kaut gan nosaukums vedina domāt par maģiskiem rituāliem, Melnajā piektdienā jeb Black Friday rituāls ir viens un nemainīgs – mēnesi pirms Ziemassvētkiem izdevīgi iepirkties „lētāk kā nekad”, „gandrīz par velti” ar 50%, 70% un pat 90% atlaidi, iepriecinot sevi un gādājot dāvanas gadumijas svētkiem.
Šī notikuma dzimtene ar milzīgiem ļaužu pūļiem tirdzniecības centros un naktī ieņemtām rindām pie lielveikalu durvīm ir Amerika. Tur Melnā piektdiena seko pēc novembra pēdējā ceturtdienā svinētās Pateicības dienas ar slaveno tītara ēšanu un četrām brīvām dienām, kas ļauj iepirkties ar pilnu jaudu.
Taču zīmīgais datums kļūst arvien pazīstamāks arī citviet pasaulē, tostarp arī Latvijā. Melni kaķi reklāmās un spīgojoši atlaižu procenti izskatās tiešām kārdinoši un ir kā gaismas stars pelēkajā novembra tumsā visiem, kam patīk pirkt un pārdot.
Zīmīgi, ka veikalnieki pēdējos gados arvien biežāk izvēlas ar Melno piektdienu apzīmēt ne tikai vienu konkrētu iepirkšanās dienu, bet novembra beigās piedāvā atlaides vairāku dienu vai pat nedēļu garumā.
Pirms Melnās ceturtdienas Amerikā pazīst arī Brūno ceturtdienu un nedēļas nogalei sekojošo Kiberpirmdienu, kad ar īpašām atlaidēm tiek piedāvātas elektronikas preces.