Mākslinieki Katrīna Neiburga, Andris Eglītis (no kreisās) un Latvijas paviljona kurators Venēcijā Kaspars Vanags mākslas darbā “Armpit” (“Paduse”) pirms došanās ar to uz Venēciju.
Mākslinieki Katrīna Neiburga, Andris Eglītis (no kreisās) un Latvijas paviljona kurators Venēcijā Kaspars Vanags mākslas darbā “Armpit” (“Paduse”) pirms došanās ar to uz Venēciju.
Foto – Timurs Subhankulovs

– Kā mākslas darbu uztvers Venēcijā bez postpadomju pieredzes? 7


K. Neiburga: – Tieši šīs pieredzes trūkums ļaus izjust mākslas darbu pilnvērtīgāk un atbrīvotāk, nekas to nepiezemēs. Prāts nebūs noslogots ar lieku informāciju, ka Eglītis, lūk, būvē, Katrīna filmē un kadrā ir postsovjetiskas garāžas. Konteksta nezināšana atbrīvos smadzenes iztēlei, ka esi nokļuvis pasaulē, kur baudi formas, pēti cilvēkus, pieej viņiem pavisam tuvu klāt, aplūko kā ar lupu… Iespējams, dziļāks uztveres līmenis. Informāciju varēs iegūt pie gidiem vai arī katalogā palasīt konkrēto vīru stāstus.

Reklāma
Reklāma
“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
7 lietas, kas notiek ar ķermeni, ja rītu sāc ar kafijas tasi tukšā dūšā
TV24
Laiks uzzināt atbildi uz šo visiem interesējošo jautājumu! Cik vidēji pelna “Bolt Food” kurjers? 8
Lasīt citas ziņas

– Kur jūs novietotu paviljonu pēc Venēcijas izstādes Latvijā?

A. Eglītis: – Lielā, tukšā noliktavā, pamestā lauksaimnieciskā būvē…

CITI ŠOBRĪD LASA

A. Mailītis: – Pļavā meža ielokā, bez plāksnītes, ka tas, lūk, ir mākslas darbs no Venēcijas izstādes. Neko nezinošam cilvēkam, pēkšņi te nonākušam, ieraudzītais varētu izvērsties īstā piedzīvojumā, pārsteigumā, mākslas baudījumā, liekot nonākt citā dimensijā un meklēt atbildes uz filozofiskiem jautājumiem par dzīvi.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.