Mākslinieki Katrīna Neiburga, Andris Eglītis (no kreisās) un Latvijas paviljona kurators Venēcijā Kaspars Vanags mākslas darbā “Armpit” (“Paduse”) pirms došanās ar to uz Venēciju.
Mākslinieki Katrīna Neiburga, Andris Eglītis (no kreisās) un Latvijas paviljona kurators Venēcijā Kaspars Vanags mākslas darbā “Armpit” (“Paduse”) pirms došanās ar to uz Venēciju.
Foto – Timurs Subhankulovs

– Vīri garāžās ar zelta rokām, protams, ar savām radošajām izpausmēm nepretendē uz augstās māk­slas statusu, taču uz to pretendē jūsu mākslas darbs “Armpit”. Ko jūs teiktu cilvēkiem, kuri te nesaskata mākslu, bet koka būvi ar videoekrāniem tajā? 7


A. Eglītis: – Klasiskajā glezniecībā ainavas, klusās dabas ir saturiskais, nolasāmais slānis, bet tajā pašā laikā glezniecība pastāv arī pati par sevi, nodarbojas ar pašanalīzi.

Reklāma
Reklāma
“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
7 lietas, kas notiek ar ķermeni, ja rītu sāc ar kafijas tasi tukšā dūšā
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
Lasīt citas ziņas

K. Vanags: – Viens bubinās, ka neredz te nekādu mākslu, bet cits, iegājis arhitektoniskajā skulptūrā, sajutīsies kā templī. Kāds saskatīs tikai dīvainu šķūni, bet cits ļausies atmiņām, kā bērnībā siena šķūnī juties kā kosmosa kuģī. Sapratnes atslēga katram jāizkaļ pašam, ļaujoties laikmetīgās mākslas darbam kā iztēles rosinātājam.

K. Neiburga: – Protams, mūsu mērķis nav atainot garāžas vai parādīt, ko vīri Latvijā tādās vēl joprojām dara. Tas būtu garlaicīgi. Aiz šā virsslāņa mūs interesē, kā cilvēks aizvada savu mūžu. Nokļūstot instalācijas pēdējā telpā – datora galvā –, Rīgas Doma kora skolas zēniem sadziedoties ar “Gaudeamus” vīriem, satiekas jaunība ar vecumu. Bet kas notiek pa vidu? Kā paiet cilvēkam atvēlētie gadi uz šīs pasaules? Vai atrašanās kā mūkam cellē savā garāžā ir veids, kā pavadīt dzīvi? Tas katram izlemjams pašam. Iespējams, ir kaut kāds ideālais variants, ko šajā māk­slas darbā esmu iedomājusies paust vai arī Eglītis, bet nevar sagaidīt, ka tieši to izjutīs arī visi skatītāji.

CITI ŠOBRĪD LASA
A. Eglītis: – Mākslā nozīme veidojas arī materiālu salikumā, kompozīcijā, kas piesūcināta ar sociālām un citām asociācijām un atsaucēm. “Raudošā” skaidu plate ir atsauce uz brīnumdarītājām ikonām, kuras mēdz raudāt. Tas ir brīnums ārpus fiziski izskaidrojamās pasaules. Mūsu par katedrāli dēvētā telpa ar “raudošo” skaidu plati uztverama kā templis nemitīgam cilvēka radošumam. Tāpat kā pastāv lielais Radītājs mums virs galvas, arī katrs cilvēks ir sava kosmosa veidotājs. Un, kamēr tu spēj radīt, tikmēr tu dzīvo. Tas ir kā templis mākai palūkoties arī uz ikdienību, ikdienišķām lietām kā uz kaut ko īpašu, meditatīvu, radošu.
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.