Kā konkurēt ar Kremļa medijiem? Propaganda spēj mobilizēt tautiešus ārzemēs 5
Kā krievu valodā raidošajiem neatkarīgajiem masu medijiem konkurēt ar Kremļa sponsorētiem kanāliem? Atbilde uz šo jautājumu šodien tika meklēta ekspertu diskusijā Rīgā.
Ja mums būtu Krievijas valdības finansētā televīzijas kanāla Russia Today budžets, mēs varētu strādāt astoņus miljonus gadu, tā šodien diskusijā Rīgā sacīja Ukrainas neatkarīgā televīzijas kanāla Hromadske izpilddirektore.
Tomēr Hromadske, kas krievu valodā raida arī krievvalodīgajai Ukrainas auditorijai, nav gatavs iesaistīties kontrpropagandā.
Propagandai nedrīkst atbildēt ar propagandu, saka arī citi eksperti. Tā vietā nepieciešams veidot kvalitatīvu saturu krievu valodā.
Krievijas propaganda spēj mobilizēt tautiešus ārzemēs, – par to uz savas ādas aizvien biežāk sāk pārliecināties ne tikai Austrumeiropa, bet arī Rietumeiropa, saka politologs no Ukrainas Antons Šehovcovs.
Eiropas Savienības (ES) valstīs dzīvojošie krievvalodīgie lielākoties patērē tieši Krievijas masu medijus un tas padara viņus mazāk lojālus valstij, kurā viņi dzīvo, pārliecināts ir politologs. Šī iemesla dēļ spēja piesaistīt krievvalodīgos ar uzticamu un neatkarīgu informāciju viņu dzimtajā valodā ir izšķiroša. Par to eksperti brīdina arī Latviju, kurā Krievijas televīzijas kanālus skatās ne vien krievvalodīgie, bet aizvien biežāk arī latviešu valodā runājošie.
Tomēr eksperti uzskata, ka informācijas karš ar Kremli vēl nav zaudēts un vēl pastāv iespēja radīt neatkarīgus informācijas kanālus, kuriem krievvalodīgie uzticētos.