Foto: Pexels

Kā kļūst pašam par savu zīmolu: pieredzē dalās zviedru personīgā zīmola arhitekte Lillis 0

“Personīgais zīmols palīdz apkārtējiem saprast, kas jūs esat – neatkarīgi no tā, vai esat izpilddirektors, politiķis, līdzstrādnieks, izgudrotājs, pasākumu organizators vai jebkas cits. Personīgais zīmols padara jūsu būtību neatkārtojamu. Piemēram, Zviedrijas karalis Gustavs Vasa paša diktētajos memuāros radīja sev vēlamo ideāla monarha tēlu.

Reklāma
Reklāma
“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
7 lietas, kas notiek ar ķermeni, ja rītu sāc ar kafijas tasi tukšā dūšā
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
Lasīt citas ziņas

Personīgais zīmols ir platforma, no kuras varat paziņot pasaulei, kas esat un ko meklējat,” saka A Different Mind Set radītāja Lillis no Zviedrijas. Viņa ir personīgā zīmola arhitekte ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi dažādos cilvēku izaugsmes aspektos, ekstravaganta lektore un noslēpumaina personība, kas reti kuram atklāj savu seju un vārdu.

Aicinām iepazīties ar personīgā zīmola ideju. Šajā rakstā Lillis atbildēs uz desmit jautājumiem par sava zīmola veidošanu un plašāku ieskatu dos lekcijā “Apzināties sevi. Ieguvumi un neizmantotais potenciāls”, kas notiks 30. augustā plkst. 16.00 Inovāciju un tehnoloģiju festivālā iNOVUSS Rīgā, Lucavsalā. Ieeja festivālā – bezmaksas.

CITI ŠOBRĪD LASA

Vai ikvienam ir vajadzīgs personīgais zīmols?

Es nesaku, ka jums tāds vajadzīgs – jūs jau esat zīmols! Jautājums ir, kāds zīmols jūs vēlaties būt. Vai jūs interesē blāvs zīmols? Varbūt nevīžīgs? Vai arī tāds, kas atspoguļo pagātni, ko esat atstājis aiz muguras un kas jūs vairs neinteresē? Vai arī jūs interesē komunikācija, kas rāda to, kur atrodaties šobrīd un kur vēlaties būt nākotnē? Tas ir izvēles jautājums sev pašam. Bet viens gan jāņem vērā – personīgā zīmola veidošanas sarežģītā daļa ir atrast savu patiesību, savu šī brīža unikalitāti. Tas ir grūti. Ir grūti apzināt savu patiesību, būt godīgam pret to un atrast tai īstos vārdus. Tā ir prasme, prāta stāvoklis, lai nepazustu vispārpieņemtos, glītos vārdos un ilūzijās, vēloties kļūt par labāku sevis versiju. Taču, ja nonāksiet līdz savai patiesībai, tā aiznesīs jūs situācijās un vietās, kur varēsiet sasniegt visu, ko vēlaties, un vēl vairāk. Sev. Un citiem, piemēram, uzņēmumam, kurā strādājat.

Kas ir personīgais zīmols?

Kuru no pasakas “Sniegbaltīte un septiņi rūķīši” varoņiem jūs izvēlētos kā savu darbinieku vai pat kā produktu? Ļaunā ragana ir ģeniāla krāpniece, kas rada saindētu ābolu, lai atbrīvotos no konkurentes. Piedzīvojusi neveiksmi, ragana mēģina atkal un atkal, līdz tiek galā ar savu uzdevumu. Vismaz uz laiku. Savukārt Sniegbaltītei piemīt satriecošs skaistums – pērļu balta āda, ķiršu sarkanas lūpas, melni mati kā kraukļa spalva. Šai sievietei vairākas reizes izdodas izvairīties no nāves, viņa dzīvo kopā ar rūķiem, tīra māju, dzied, bet beigās tik un tā saindējas.
Personīgais zīmols ir veids, kā gūt labumu no tā, kas jūs patiesībā esat un kā to darāt zināmu apkārtējiem. Tas ļauj iegūt vairāk no vēlamā turklāt ar mazāku apjukuma devu un konfliktu iespējamību, piemēram, darba vietā. Tas dod daudz spēcīgāku nostāju, kad piedzīvojat pārmaiņas darba vidē. Tas arī sniedz pievienoto vērtību jūsu darbavietas zīmolam un paceļ uzņēmumu augstākā līmenī.

Kur un kad sākt?

Tas jau ir sācies. Stāstu par jūsu spējām un personīgo zīmolu no mazotnes veido jūsu ģimene – patiesi vai nepatiesi, tas atkarīgs no viņiem. Es atkal un atkal nonāku pie secinājuma, ka zīmola veidošanā nav laika ierobežojumu. Daži sāk, būdami ļoti jauni, citi izmēģina dažādus piegājienus līdz spēj formulēt sava “es” būtību. Izpētiet aizraujošās spējas, kas jums izveidojušās laika gaitā, un paziņojiet par tām citiem. Un, pats galvenais, šad un tad izvērtējiet tās un pielāgojieties realitātei, kurā atrodaties šobrīd.

Reklāma
Reklāma

Vai personīgais zīmols ir jauna tendence?

Personīgais zīmols ir pastāvējis vienmēr. Domāju, pat kopš cilvēces pirmsākumiem. Taču līdz ar dažādiem rīkiem, kādi pieejami mūsdienu sabiedrībai, personīgā zīmolrade ir radījusi jaunas platformas, kurās cilvēks var komunicēt savu Es. Tāpat kā Zviedrijas karalis Gustavs Vasa radīja sev vēlamo tēlu savos memuāros, mēs 90. gados darījām ko līdzīgu ar CV rakstīšanas mākslu. Šodien mums ir vieglāk pieejamas platformas, lai sazinātos ar plašāku cilvēku loku nekā jebkad agrāk – Linkedln, Instagram un citas. Tas uzliek pienākumu būt patiesam un interesantam, kas savukārt veicina vispārēju nocietināšanos, ja neizdodas.

Ko iegūstam no personīgā zīmola?

Gandrīz visas priekšrocības. Tas sniedz iespēju sasniegt mērķus, funkcionēt un darboties tā, kā to atļauj jūsu labākās spējas. Tas ir varen interesanti, jo ļauj dzīvot pilnu krūti. Vai arī palīdz dzīvot un attīstīties visā krāšņumā uzņēmumam, kurā strādājat.

Vai personīgais zīmols ir taustāms, vai drīzāk netverams?

Personīgais zīmols ir tikpat atpazīstams kā čili uz mēles vai auksta ūdens sajūta karstā vasaras dienā. Tās var būt pat vieglas, nenozīmīgas sajūtas – kā neliela vēja brīze. Tas ir pamanāms, to var nolasīt un atkārtot arī apkārtējie. Tas ir kaut kas, ko jūsu smadzenes identificē noteiktā laika posmā un spēj ievietot vienā noteiktā smadzeņu kastītē. Tomēr arī kāds, kuru nav iespējams ielikt kastē, pats par sevi var būt zīmols. Noderīgs ir viss, ko spējam komunicēt.

Vai personīgais zīmols ir uzreiz redzams?

Jā. Darbs ar saviem aktīviem – labāko, kas jums ir – un ar savu personīgo redzējumu, pēcāk to analizējot, veicina sevis apzināšanos. Balstoties uz vēlmēm un personīgajiem mērķiem, jūs arī sāksiet veidot komunikāciju. Tāpēc, jā, tas ir pamanāmi.

Kas vajadzīgs, lai izveidotu personīgo zīmolu?

Vēlēšanās. Tas ir vienīgais, kas palīdz tikt galā ar pārmaiņām vai rada vēlmi tām pielāgoties. Gadiem ilgi tas ir bijis šausminošs šķērslis – cilvēkiem un uzņēmumiem ir grūti pieņemt realitāti un tās sekas. Festivālā iNOVUSS mēs centīsimies atklāt dažus no vissarežģītākajiem šķēršļiem. Tā drīzāk būs darbnīca vai sesija, ne tikai lekcija. Vajadzīgi tikai daži instrumenti, kā sākt vadīt ceļu uz savu personīgo zīmolu. Un nākamais – izvēlēties, kā savu zīmolu komunicēt.

Cik ilgs laiks nepieciešams personīgā zīmola izveidošanai?

Paldies dievam, tas nav gluži tas pats, kas radīt pilnīgi jaunu produktu vai pakalpojumu, jo tīkls, kurā atrodaties, jau ir izveidots. Tas, kas prasa laiku, ir pamatdarbs.

Lūdzu, nosauciet piecus izaicinājumus, ar kuriem cilvēks noteikti saskarsies, veidojot personīgo zīmolu!

Nosaukšu tikai vienu, ar kuru saskarsieties, veidojot jebkuru – personīgo, objekta vai pakalpojuma – zīmolu. Tas ir godīgums. Diezgan grūti ir atturēties no vēlmes atbilst tam, kā jūs gribētu izskatīties, un būt tādiem, kādi esat patiesībā. Šis ir tas apvidus, kurā daudzi maldās – gan attiecībā uz sevi, gan zīmola veidošanu un tā radītajām iespējām.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.