Kā izveidot veiksmīgu pasaules mēroga uzņēmumu? “Tas jautājums daudz vairāk ir nevis, ko ražot, bet kā” 20
Uzņēmējs Normunds Bergs TV24 raidījumā “Kur tas suns aprakts?” norāda, ka mēs esam aizrāvušies sudraba lodes meklējumos, cenzdamies izgudrot inovatīvu produktu, bet ne vienmēr tā ir panākumu atslēga. Par piemēru viņš min Latvijas alus ražotājus – to ir vairāki desmiti.
“Tas jautājums daudz vairāk ir nevis, ko ražot, bet kā,” viņš uzsver. Ir jāsaprot, kura būs tā specifikācija, kādas būs nianses, kāds labumiņš.
“Ir milzīgs risks mēģināt izgudrot kaut ko jaunu un tad pārliecināt pasauli, ka tai tas ir nepieciešams,” viņš apgalvo, pamatojot teikto ar faktu, ka pasaule jau tūkstošiem gadu ļoti veiksmīgi ir izdzīvojusi bez tā ģeniālā izgudrojuma. Par piemēru viņš min savu pieredzi. Viņš atceras lietas, kas bijušas izgudrotas, – īstas, patentētas, taču citiem neaktuālas.
Ir daudz vieglāk sākt mērogojamu biznesu, kur ir stabila niša, un taisīt mazliet labāk, atrast to minimālo starpību vai trūkumu konkrētai klientu grupai vai produktam. Tā, viņš paskaidro, ir daudz vieglāk izsisties un kļūt ļoti, ļoti lielam.