Foto – EPA/LETA. Applūduši auto Kvīnslendā.

Kā izvairīties no “slīkušajām” mašīnām, pērkot lietotu auto? 1

“Ir divas sliktākās lietas – degusi automašīna un slīkusi automašīna. Nekad pie jebkādiem apstākļiem neizvēlaties slīkušu automašīnu. Tā jums izmaksās abnormālu naudu, un jūs nonāksiet tādās problēmās, ka jūs gribēsiet tikt vaļā no tā lūžņa,” Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs uzstāja RīgaTV 24 raidījumā “Preses klubs” un atklāja, kā lietotu auto pircēji var izvairīties no slīkušas automašīnas iegādes.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
“Nebūs naudas, nebūs mūsu auto!” Latvieši, atsaucoties uz sludinājumu, apmaina automašīnas ar krāpniekiem… 64
Lasīt citas ziņas

Kulbergs norādīja, ka vispirms jāizvērtē, vai auto cena ir atbilstoša tā stāvoklim. “Kaut kas nav kārtībā, ja tu redzi – pārāk mazi kilometri, pārāk labs gads, laba automašīna, bet cena salīdzinoši zema un atraktīva,” raidījumā sacīja Kulbergs. Turklāt slīkušā automašīnā varēs novērot vēl virkni citu pazīmju.

Pirmkārt, pircējām jāpievērš uzmanība eļļai. “Ja eļļā ir nonācis ūdens, tad tu to vari redzēt – eļļa ir balta un ar emulsiju. Ja tas tā nav un eļļa ir pārāk svaiga, atkal kaut kas nav kārtībā. Nu kurš tev pirms pārdošanas pēkšņi mainīs eļļu?” Kulbergs norādīja, aicinot izvērtēt automašīnas pārdevēja nodomus.

CITI ŠOBRĪD LASA

Otrkārt, mašīnā var novērot ūdens līmeņa atzīmi. “Ja automašīna ir nonākusi plūdos, tā ir bijusi kaut kādā līmenī. Apskaties iekšpusē arkās, no iekšpuses motortelpā. Vai ir redzams, ka bijis kaut kāds līmenis?” aicina Auto asociācijas prezidents.

Treškārt, jānovērtē vadu stāvoklis. “Attaisi vaļā kontaktus, paskaties, vai ir iemetušies tā saucamie “zaļie” jeb oksidējušies vadi,” raidījumā pamācīja Kulbergs.

Kulbergs norādīja, ka Latvijā notiekošās dabas stihijas nav problēma. “Mašīnas nepeld pa ielu, nav ūdens līdz stikliem, motortelpa nav aizpildīta. Tas nenotiek pie mums.” Viņš aicināja uzmanīties, iegādājoties importa automašīnas. “Ja mēs redzam to, ka Itālijā un Vācijā ir bijuši šādi plūdi, tā ir problēma. Vairākums importa automašīnu mums ir no šiem tirgiem,” informēja Kulbergs. Auto asociācijas prezidents arī norādīja, ka starp notikušo stihiju un mašīnas parādīšanos tirgū var paiet vairāki mēneši.

Kulbergs atzina, ka Latvijas lietoto automašīnu tirgu varētu skart vētras, kas pēdējā laikā nodarījušas postījumus ASV. Lai arī amerikāņu mašīnu procents Eiropas tirgū esot “niecīgs”, procentuāli visvairāk amerikāņu automašīnu importē tieši mūsu kaimiņi – Lietuva. “Tātad ir jāuzmanās no mašīnām, kas nāk no Lietuvas. Bet ir jārēķinās, ka tur ceļš ir divi vai trīs mēneši. Mēs vētras skartās automašīnas tagad neredzēsim. Mēs tās redzēsim tikai pēc kādiem trim, četriem mēnešiem,” atgādināja Kulbergs.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.