Foto – Valsts policija

Distance dod drošību 6


Tādēļ vēlreiz – autobraucējam jādomā un iespējami pareizi jārīkojas pašam. Tad nebūs tā kā braucējam, kurš uz Jelgavas šosejas pie Medumciema notrieca nevietā ieklīdušās vecmāmiņu un mazmeitiņu. Formāli, juridiski nevainīgs. Bet faktiski vēl daudzus gadus nakts murgos šo būkšķi skatīs. Un, manuprāt, ir arī šādas mokas pelnījis. Jo brauca priekšējam auto par tuvu, tā sev ceļa pārskatāmību un manevra iespēju atņemdams.

Reklāma
Reklāma
DHL lidmašīnas avārija Viļņā: traģisks negadījums vai Krievijas sabotāža? Publicēta pilotu un lidojuma kontrolieru saruna pirms traģēdijas… 152
7 lietas, kas notiek ar ķermeni, ja rītu sāc ar kafijas tasi tukšā dūšā
Kokteilis
VIDEO. “Spļāviens latviešu dvēselēs!” Cilvēkus pamatīgi satracina “Spēlmaņu nakts” priekšnesums
Lasīt citas ziņas

Ātrums, kurš lielāks par visiem apstākļiem atbilstošu, ir bīstams. Taču sevišķi slikts tas ir komplektā ar Latvijā plaši izplatītu sērgu – jebkādas kaut cik saprātīgas distances neievērošanu. Droša distance starp vienā virzienā braucošiem auto mūsu ceļu satiksmes noteikumu komentāru izpratnē ir “puse no ātruma”. Tātad – ja 50 km/h, tad 25 metri. Uz šosejas attiecīgi 90 km/h un 45 m. Vasarai ļoti piesardzīga un prāva atstarpe. Bet ziemā pat šāds attālums mēdz kļūt riskants – priekšējais var nevis vienkārši bremzēt, bet bēgt no pēkšņi ieraudzīta gājēja, sagriezties, aizķert sniega valni un stāties negaidīti ātri.

Tādēļ – lūdzu! – ja šodien varat braukt tikai lēni, neesiet skopi un ietiepīgi pašpārliecināti, atstājiet pietiekamu atstarpi apdzenošajam. Paldies, ja sapratāt!

Par “melno ledu”

CITI ŠOBRĪD LASA
Termometrs palīdz briesmas paredzēt. Modernos auto iebūvētie parasti sāk mirgot, brīdina ar sarkaniem uzrakstiem, sniegpārsliņu simboliem un spalgiem pīkstieniem, kad gaisa temperatūra nokrītas līdz +3 grādiem. Tā ir robeža, kad attiecīgi sagadījušos apstākļos (vējš, mitrums, zemes “aukstuma inerce”) uz asfalta jau var parādīties caurspīdīgā kārtiņa, kuras saķeres koeficients ir tuvs nullei. Neatstājiet bez ievērības termometra brīdinājumus. Mācieties paredzēt vietas, kurās gaisa un mitruma plūsmas var šo stiķi izstrādāt. Parasti tas notiek lielu, tādēļ siltāku un naktīs miglā kūpošu ūdeņu tuvumā (arī vakar uz piejūras ceļa Rīga–Ainaži bijis melnais ledus). Uz tiltiem, augstākiem nekā ceļš, vietās, kur beidzas mežs un sākas pielijuši pļavu jeb purvu klajumi. Arī citur. Visnegaidītākajās vietās un laikā. Autobraucējam jāvar tās uzminēt.
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.