Publicitātes foto

Liza Šibanova: Kā adaptēties pārmaiņām, ieklausoties savos darbiniekos 2

Autore: Liza Šibanova, Coca-Cola HBC HR vadītāja Polijā un Baltijas valstīs

Reklāma
Reklāma
Veselam
Pazīmes, ka tu patērē pārāk daudz olbaltumvielu 2
Krievijā trīskāršojušies “vārti uz elli”, kas var aprīt zemi un ciemus
Kokteilis
Optiskās ilūzijas tests. Pasaki, ko tu attēlā ieraudzīji pirmo, un atklāj savas visslēptākās vēlmes
Lasīt citas ziņas

Pandēmija ir ieviesusi korekcijas, kā mēs strādājam un domājam par uzņēmuma kultūru.

Spēja adaptēties un efektivitāte ir kļuvusi par ļoti svarīgu ikdienas sastāvdaļu, vairāk pievēršot uzmanību elastīgāka darba iespējām un digitālo rīku izmantošanai.

CITI ŠOBRĪD LASA

Par spīti izmaiņām, svarīgākais darba devējiem ir nodrošināt, ka darbinieki paliek vienoti un motivēti arī šajā straujo pārmaiņu pasaulē.

Nepieciešamība adaptēties pārmaiņām

Pagājušais gads ir iezīmējis dažādus darba modeļus, ko esam izmēģinājuši un attīstījuši arī savā uzņēmumā. Esam uzņēmums ar pilnu ražošanas ciklu, tādēļ attālināto darbu nav iespējams piemērot visiem darbiniekiem, kuri kopumā pārstāv trīs grupas – ražošanu, pārdošanu un piegādi, kā arī vadības un atbalsta funkciju.

Darbiniekiem ražošanā darbs noritēja klātienē ražotnēs, savukārt Tirdzniecības daļa arī pandēmijas laikā turpināja rūpēties par produktu pieejamību tirdzniecības vietās, un uzņēmuma pamatmērķis bija nodrošināt drošus darba apstākļus ikkatrai no šīm grupām, ātri pielāgojoties izmaiņām un sniedzot atbalstu šajā sarežģītajā laikā.

Attiecībā uz darbiniekiem, kas iepriekš strādāja birojā, galvenie uzdevumi bija un joprojām ir uzturēt augstu iesaisti un nodrošināt līdzsvaru starp darbinieku vajadzībām un uzņēmuma iespējām. Elastīga darba modeli uzņēmumā aizsākām jau 2018.gadā katru gadu piedāvājot jaunas iespējas, kā darbiniekiem plānot savu ikdienu.

Pirms pandēmijas sākuma ieviesām vairākas jauktā darba iespējas – strādāšanu attālināti, saīsinātas darba stundas piektdienās, kā arī iespēju daļu darba dienas pavadīt birojā un daļu – mājās, un mēs turpinājām ieklausīties darbinieku vajadzībās, radot drošu un efektīvu vidi ikdienas darbam, veicinot spēju pielāgoties apstākļiem un turpinot rast iespējas darbiniekiem nodrošināt savstarpējo komunikāciju.

Reklāma
Reklāma

Pārnesot klātieni uz digitālo telpu

Viens no galvenajiem uzdevumiem un izaicinājumiem šajā laikā ir saglabāt uzņēmuma kultūru, kā arī darbinieku iesaisti. Ņemot vērā, ka lielākā daļa mūsu dzīves kļuva digitāla, nācās uzdot jautājumu: kā saliedēt cilvēkus, izmantojot šīs digitālās iespējas?

Organizācijām ir iespēja mācīties un pielāgot līdzšinējās metodes, padarot pasākumus un sapulces interaktīvākas un interesantākas. Pirms tam uzņēmumi varēja rīkot konferences un cilvēki bija apmierināti vien ar iespēju pavadīt dienu kādā pasākumā ārpus ierastajiem darba pienākumiem.

Tagad digitālajā vidē cilvēki nepavadīs laiku pasākumā, ja tas nebūs pietiekami aizraujošs, un vienkārši to izslēgs. Tieši tāpēc ir svarīgi atrast dažādus veidus, kā nodrošināt interaktīvu virtuālo komunikāciju, sniedzot saziņas iespēju, kā arī radītu sajūtu, ka darbinieki ir būtiska uzņēmuma daļa.

Šajā laikā mūsu uzņēmuma svarīgākos pasākumus kā Ziemassvētku balli vai Uzņēmējdarbības konferenci rīkojām digitālajā vidē, pierādot, ka iespējams noturēt kolektīvu vienotu arī ārpus ierastajiem formātiem.

Ieklausīties darbiniekos

Arī pandēmijas laikā turpinās uzņēmuma attīstība, pieņemot vairākus jaunus darbiniekus. Lai iekļautu jaunos darbiniekus kolektīvā tika ieviestas vairākas jaunas aktivitātes, kas palīdzētu izprast uzņēmuma kultūru.

Viena no aktivitātēm, ko izstrādājām Covid-19 laikā bija “Kafija ar kolēģi”, kur ik nedēļu jaunie darbinieki tika aicināti dalīties ar saviem stāstiem, pēc kuriem sekoja atvērtas sarunas.

Šī iniciatīva jau ir izaugusi par regulāru kafijas pauzi, kur pieredzē dalās arī uzņēmuma vadītāji un eksperti. Šis laiks, kā jau minēju, ir pierādījis komunikācijas nozīmi starp darbiniekiem un vadības komandu. Līderiem ir jāizvērtē, kā nodot galvenos vēstījumus komandām un jāizvirza kopīgi mērķi, lai ikviens justos kā daļa no komandas.

Piemēram, mēs esam uzsākuši ikmēneša diskusiju ar valdes locekļiem, kur tiek ieviesti galvenie stratēģiskie mērķi un uzņēmējdarbības rezultāti, kam seko atklāta diskusija, kurā ikviens darbinieks var dalīties savās bažās, uzdot jautājumus.

Tas, manuprāt, ir pamatā veiksmīgam uzņēmumam – zināt, ko domā viņu cilvēki – vai ir skaidrība par to, uz kurieni dodas uzņēmums, vai arī viņiem ir zināmas bažas. Galvenais ir pastāvīgi attīstīties, būt atvērtiem un spēt pielāgoties.

Attālinātā darba laiks ir parādījis, ka ir būtiski, lai darbiniekiem būtu platforma atsauksmju sniegšanai un lai šie jautājumi tiktu risināti.

Galvenās tēmas, ko šajā laikā iezīmēja mūsu darbinieki bija atbalsts no komandas un uzņēmuma vadības, veselības un drošības pasākumi, komandas saliedētība, kā arī nepieciešamais aprīkojums darbam. Saņemot atsauksmes un ieteikumus, mēs cenšamies pēc iespējas tos atspoguļot darbībās, lai parādītu, ka darbinieku vēlmes tiek uzklausītas.

Darba tirgus pandēmijā

Par spīti daudzajām pārmaiņām, piesaistīt un attīstīt talantus ir viens no uzņēmuma galvenajiem mērķiem. Mēs turpinām attīstīt dažādas programmas jauniešiem un potenciālajiem darbiniekiem, pielāgojot veidus attiecīgajai situācijai.

Noteikti var novērot, ka darbs ir kļuvis vairāk vērsts uz darbinieku vajadzībām, attīstot atbalsta sistēmas darbiniekiem ārpus līdzšinējām iespējām.

Mūsu prioritāte ir mūsu darbinieku vispārējā labklājība, tāpēc, lai to nodrošinātu, mēs ieviesām darbinieku atbalsta programmu, kuras ietvaros darbinieki var saņemt profesionālu, konfidenciālu atbalstu par darba vai privātās dzīves jautājumiem. Šajā laikā darbs ir kļuvis pragmatiskāks un svarīgāka ir kļuvusi atgriezeniskās saites nodrošināšana.

Pandēmija ir pierādījusi, ka darba tirgus ir aktīvs un uzņēmumam tas nozīmē, ka nevar palikt komforta zonā un ir pastāvīgi jādomā par to, kā saglabāt labu darba devēja tēlu un sniegt nepieciešamo darbiniekiem. Vadītājiem jāpārliecinās, ka darbinieku vērtības saskan ar uzņēmuma vērtībām, lai sasniegtu iecerētos mērķus.

Kas mūs sagaida nākotnē?

Runājot par nākotnes tendencēm, manuprāt, mēs pandēmiju uztveram kā krīzes situāciju, kas kādā brīdī tiks atrisināta. Pašlaik ir daudz pozitīvu signālu kā vakcinācija, kas liecina par situācijas uzlabošanos.

Turpmāk saglabāsies jaukta darba modelis, jo redzams, ka ne visas nodaļas var strādāt attālināti, kā arī ne visi cilvēki vēlas šādi strādāt un labprāt, kaut vai dalītā darba modelī, atgrieztos birojā.

Noslēgumā vēlējos pateikt, ka pandēmija ir tikai vēl viena situācija, kas ļauj apgūt jaunas prasmes un liek pārvērst problēmas par iespējām gan personīgajai, gan profesionālajai attīstībai.

Uzņēmuma uzdevums ir nodrošināt labu vidi darbiniekiem, attīstīt to prasmes un veicināt izaugsmi.

Pandēmija pierādīja, ka gan darbiniekiem, gan organizācijai ir jābūt spējīgiem pielāgoties, lai gūtu uzvaru šajā jaunajā vidē un mēs redzam, ka mūsu darbinieki ir spējuši radīt pozitīvas pārmaiņas.

Šajā publikācijā paustais ir autora viedoklis, kas var nesakrist ar LA.LV redakcijas redzējumu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.