Jurjevs: “Ar katru gadu elektroauto paliek aizvien vairāk – šis jautājums ir jārisina” 0

Šobrīd Rīgas pašvaldībā norisinās diskusijas par iespēju atcelt priekšrocības elektroautomašīnām “Rīgas satiksmes” apsaimniekotajās autostāvvietās. Ar šādu iniciatīvu – atcelt priekšrocības bez maksas novietot elektroautomobiļus, klajā nāca apvienība “Pilsēta cilvēkiem”. Diskutējot par šo tēmu TV24 raidījumā “Preses klubs”, Toms Jurjevs, nebanku kredītdevēja “Sun Finance Group” dibinātājs un vadītājs, uzsvēra, ka ir būtiski šo jautājumu risināt.

Reklāma
Reklāma
Mājas
7 pārtikas produkti, kas nekad nebojājas. Var izveidot krājumus visam mūžam!
Kokteilis
Kas vislabāk garšo katrai horoskopa zīmei? Pārbaudi, vai astrologiem taisnība!
Kokteilis
Nosauktas 5 zodiaka zīmes, kurām dzīvē drīz sāksies “melnā strīpa”
Lasīt citas ziņas

“Tagad elektroautomašīnas Latvijā ir ļoti daudz. Es pats nebraucu ar šādu auto, bet maniem draugiem, kuriem ir elektroauto, kā galvenie [pozitīvie] argumenti ir: pārvietošanās pa autobusu joslām sastrēgumu laikā un, protams, bezmaksas stāvvietas. Ar katru gadu elektroauto paliek aizvien vairāk un vairāk, un šis jautājums ir jārisina.”

Jurjevs atklāj, kāpēc viņš pats nav domājis par elektroauto iegādi: “Viens no iemesliem, kādēļ es pašlaik nedomāju par elektroauto, man tomēr patīk vēl dzirdēt, kā rūc tas dzinējs, kamēr vēl to var Latvijā un Eiropā. Pēc kādiem gadiem jau vairāk nevarēs, tā ka, kamēr var, tikmēr jāizbauda. Bet otrs iemesls, es tomēr domāju, ka tuvākajā laikā ir jāpārskata šie noteikumi un, visticamāk, tie ierastie bonusi vairs nebūs tik labi, kādi tie ir tagad.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Nebanku kredītdevēja “Sun Finance Group” dibinātājs un vadītājs norāda, ka stāvvietas Rīgā jau tā ir viena liela problēma.

“Tur, kur es pirms gada vai diviem varēju nolikts A, B vai C zonā savu mašīnu, tagad ļoti daudzās vietās ir uzliktas norādes – tikai Saeimas transportam, tikai tiesas transportam u.t.t. Kāpēc katrai pašvaldības un valsts institūcijai ir savas stāvvietas pie ielas? Es arī, kā privātais sektors, gribētu pie sava ofisa visu ielu savam uzņēmumam. Kāpēc es tā nevaru?” retoriski vaicā Jurjevs.

“Un tās stāvvietas paliek aizvien mazāk. Ar elektroauto var atbraukt no rīta un nolikt visu dienu bez maksas. Vai atstāj un aizbrauc ceļojumā uz trim dienām… Tas nav pareizi.”

Viņš min risinājumu: “Ja man prasītu – bez tādas iedziļināšanās jautājumā, es teiktu, ka divas stundas dienā tu vari nolikt bez maksas, vēl aizvien izmantot kaut kādu to bonusu, ja, bet noteikti ne tā, ka tu Vecrīgā tiešām noliec uz neregulētu laiku un aizmirsti. Tas nav pareizi.”

Runājot par autobusu joslām, “pagaidām es neesmu vēl novērojis, ka tās būtu pilnas ar elektroautomašīnām, bet vienā brīdī tā būs, un tad arī būs problēma. Visa tā loģika autobusu joslām ir, lai sabiedriskais transports tiek ātrāk no punkta A uz punktu B, bet, ja tur būs 15 mašīnas priekšā un aizmugurē, tad tas jautājums vairs netiek risināts tā, kā tam būtu jābūt,” raidījumā izsakās Jurjevs.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.