Pirmajā konkursa žūrijas sanāksmē (no kreisās) – Atis Jansons, Ingars Tenis, Pauls Timrots, Māris Ozoliņš, Guntars Pulss, Raimonds Zandovskis, Toms Timoško, Artūrs Virbulis, Jānis Rapa, Andris Valdemārs.
Pirmajā konkursa žūrijas sanāksmē (no kreisās) – Atis Jansons, Ingars Tenis, Pauls Timrots, Māris Ozoliņš, Guntars Pulss, Raimonds Zandovskis, Toms Timoško, Artūrs Virbulis, Jānis Rapa, Andris Valdemārs.
Foto: Raimonds Volonts

Vai rentabla ir benzīna motora dzīta kompakta auto aizstāšana ar hibrīdu, ja pēdējais ir par 8000 eiro dārgāks? 8

Atis Jansons, konkursa žūrijas priekšsēdētājs, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Lasīt citas ziņas

Jau 25 gadus šo spēli spēlējam. Un cenšamies tās noteikumus uzlabot, norises kārtību pilnveidot. Viens no šīgada jaunumiem – savdabīgs prologs.

Jauno titula pretendentu pieteikšana vēl tikko sākusies, bet žūrija jau pulcējusies pirmajā piknikā. Automobiļi – pērnā konkursa finālistu septiņnieks (precīzāk sešnieks, jo neieradās “Honda Civic”). Dalībnieki – vecās, joprojām darbu turpinošās žūrijas biedru vairākums. Un divi jauni eksperti, kurus konkursa organizators Māris Ozoliņš aicinājis šogad vērtētāju spēkus papildināt.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viens no viņiem Latvijas Automobiļu federācijas preses sekretārs Artūrs Virbulis. Ar viņu gan parunāt paspēju minimāli, jo visu dienu braucu vienā ekipāžā ar Andri Valdemāru, AS “Latvenergo” transporta nodrošinājuma direktoru. Andris šogad papildinās mūsu autoparku profesionāļu grupu, kurā līdz šim bija Jānis Rapa (SIA “Tet” Infrastruktūras atbalsta nodaļas vadītājs) un Jānis Bite (AS “Latvijas valsts meži” Saimniecības pārvaldes vadītājs).

Tātad jau trīs no 15 balsotājiem būs auto izvēles profesionāļi. Vīri, kuru ikdienas darba pienākumos ietilpst ekonomiski pamatota jaunu auto izvēle savu parku papildināšanai, kuri jaunumus ne tikai, piedodiet, apgrābsta (kā laika trūkuma dēļ nākas žurnālistiem), bet izvēlētos ilgstoši vērtē reālā ekspluatācijā, nevis īsos demo braucienos. Redz, kas no jaunā un smukā ir patiešām derīgs un izturīgs.

Piedevām – šīe kungi atšķirībā no dažādu mediju darbiniekiem ir no auto dīleru labvēlības pilnīgi neatkarīgi. Viņiem nevajag iegūt reklāmu savā portālā vai avīzē, viņiem nevajag apmaksātu komandējumu uz testa braucieniem skaistās ārzemēs. Pat otrādi – dīleri alkst viņu labvēlības.

Šādi biedri žūrijai ir ļoti vajadzīgi. Uzdrošinos apgalvot, ka viņu klātbūtne padara mūsu balsojumu pārāku par kaimiņvalstu lēmumiem, kurus pieņem tikai žurnālisti.

Tātad braucu kopā ar Andri Valdemāru. Un runājam par lietām, kuras gribētu izzināt es (jo domāju, ka tas interesē manu lasītāju), kuras viņš jau tagad pārzina labāk – tāds darbs. Piemēram? Paņēmieni, kurus auto ražotāji lieto, lai produkts tomēr nekļūtu pārāk dārgs.

Nu kaut vai it kā senās trumuļu bremzes pakaļējiem riteņiem, kuras re­animēja “Dacia”, kuras nu jau atkal ir arī vairāku citu zīmolu nemaz ne zemāko klašu modeļos. Andris saka – labi! Labi ne tikai tāpēc, ka daudz dārgākajiem diskiem tur tā īsti nemaz nav ko darīt, bet arī labākas dubļu aizsardzības dēļ, kas sevišķi svarīga, ja auto tiks lietots uz grants, smilts un māla seguma.

Reklāma
Reklāma

Mani jau labu laiku interesē jautājums, uz kuru nekādi testa braucieni atbildēt nevar – kāda ir visnotaļ ekonomisko, ekoloģisko un par dažādiem EV lētāko mazo benzīna motoru ilgmūžība. Žurnālista niecīgajiem spēciņiem nopietnu pētījumu veikt nav iespējams. Firmu servisi informāciju bieži vien slēpj vai izpušķo. Kalpos šie trīscilindru agregāti vismaz 200 tūkstošus kilometru? Tad varētu tos tautiešiem drošāk rekomendēt.

Andris sola jau tuvākajā laikā man un jums palīdzēt. Viņš to var, jo jau vairākus gadus “Latvenergo” lieto šādus “Ford” automobiļus. Ar nepacietību datus gaidīšu. Tāpat kā šāda profesionāļa palīdzību ekonomiskā testā, kuru esmu iecerējis veikt tuvākajā nākotnē. Jautājums – vai rentabla ir benzīna motora dzīta kompakta auto aizstāšana ar hibrīdu, ja pēdējais ir par 8000 eiro dārgāks?

Tādi konkursa ieskaņas jautājumi un sarunu temati. Turpinājums sekos maijā, kad pirmajā testa braucienā dosies jaunie pretendenti. Un žūrijas biedri sāks to publisku apspriešanu.

Iesaku īpašu vērību veltīt Andra Valdemāra, Jāņa Bites, Jāņa Rapas komentāriem. Vēl uzmanīgi uzklausiet Raimondu Volontu. Viņš nav tikai izcils fotogrāfs, bet arī jau ilgus gadus vada servisu “V4 Motors”. Kolēģus žurnālistus lūdzu par šo aicinājumu neapvainoties un mazāk jūsmot par 300 zirgspēkiem ikdienas satiksmei paredzētā auto.

Šajā publikācijā paustais ir autora viedoklis, kas var nesakrist ar LA.LV redakcijas redzējumu.
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.