Darījums. Atsakās no tūkstošiem, gaida miljonus 21
Latvijas Televīzija šonedēļ paziņoja, ka pārtrauc sadarbību ar Ventspils domi, tāpat arī Latvijas Radio 2 organizētās popa un roka dziesmu aptaujas “Muzikālā banka” noslēguma pasākums vairs netiks rīkots Ventspilī. Šāds lēmums pieņemts pēc tam, kad LTV kultūras, izklaides un bērnu satura redaktore Gunta Sloga paudusi savu sašutumu par sestdien, 1. jūlijā, LTV pārraidē “Latvijas sirdsdziesma” redzamo Lemberga uzstāšanos, novērtējot to kā “apkaunojumu Latvijas mediju videi”. Savukārt Ventspils domes priekšsēdētājs Aivars Lembergs skaidroja, ka tieši Ventspils dome neesot ieinteresēta sadarboties ar LTV, tā kā raidījumam “Latvijas sirdsdziesma” bijuši slikti reitingi – ievērojami mazāka auditorija nekā “Latvijas šlāgeraptaujai” – raidījumam, kuru LTV veidoja agrāk. Ventspils dome šogad raidījumam “Latvijas sirdsdziesma” bija plānojusi piešķirt 31 000 eiro.
Tā kā LTV pavasara sezona ir noslēgusies, šo izmaiņu rezultātus skatītāji varēs novērtēt tikai rudenī. LTV un Latvijas Radio grasās izvērtēt iespēju izklaides raidījumu veidošanā sadarboties ar citām Latvijas pašvaldībām, taču Latvijas iedzīvotājiem nozīmīgāks varētu būt cits šī darījuma aspekts, proti, tā sakarā atkal aktualizējušās diskusijas par nepieciešamību sabiedriskajiem medijiem iziet no reklāmas tirgus. Iepriekš Saeimas Cilvēktiesību komisijas sēdē Kultūras ministrijas valsts sekretārs Sandis Voldiņš norādījis, ka sabiedrisko mediju iziešanai no reklāmas tirgus nepieciešamā finansējuma apmērs ir no pieciem līdz astoņiem miljoniem eiro. Tos tad vajadzēs meklēt valsts budžetā.