Jelgavā viedi aizmirst par pensionāriem; SEB banka ar pašvaldību līgumu vairs nepagarinās 0
Raivis Šveicars, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Līdz ar šī gada 21. jūliju Jelgavā pārstāja darboties vietējās iedzīvotāju viedkartes, kuras līdz šim izstrādāja un uzturēja SEB banka.
Nekas neierasts, ja vien jaunajām Jelgavas iedzīvotāju viedkartēm piesaistītie pensionāriem domātie braukšanas atvieglojumi spētu darboties no 21. jūlija. Kā ziņu aģentūrai “LETA” skaidroja Jelgavas pilsētas pārstāve Līga Klismeta, “Jelgavas pilsētas pašvaldības pabalstu piešķiršanas noteikumi nosaka, ka braukšanas maksas atvieglojumi pilsētas sabiedriskajā transportā dažādām iedzīvotāju grupām tiek piešķirti mēnesim. Līdz ar to jaunās kartes pašvaldības pabalsta saņemšanai sāks darboties ar jauno kalendāro mēnesi – 1. augustu”.
Pašvaldība misēkli cerēja labot, aicinot iedzīvotājus jaunajai viedkartei, ko sāka izsniegt no 21. jūlija, piesaistīt “Jelgavas autobusu parka” abonementus, ko parasti iespējams izdarīt pasta nodaļās, autoostā un lietotnē “Mobilly”, tomēr nezināmu tehnisku iemeslu dēļ vēl trešdien to nebija iespējams izdarīt. Šobrīd gan viss darbojoties, “Latvijas Avīzei” sacīja Klismeta.
Līdz kļūmes novēršanai pensionāriem, kuriem parasti pienākas braukšanas atvieglojumi, bija jāpērk biļetes par 1,50 eiro skaidrā naudā, jāšķiras no 0,85 eiro, maksājot ar bankas karti, vai jāpērk abonements. SEB banka jau maijā norādīja, ka, izvērtējot projekta turpmākai īstenošanai nepieciešamās investīcijas,
Veco karšu lietošanai gan bija interesanta nianse – lai to saņemtu, bija jāatver konts SEB bankā. Banka norāda, ka konts palikšot atvērts arī pēc kartes slēgšanas. Pirmos trīs mēnešus pēc kartes slēgšanas konta apkalpošana būs bez maksas, bet pēc tam piemērotā komisijas maksa neatšķirsies no citiem klientiem – būs jāmaksā 70 centi mēnesī. Jaunās viedkartes gan nav piesaistītas nevienai bankai.
“SEB banka bija pirmā banka Latvijā, kura 2012. gadā atsaucās Jelgavas pilsētas pašvaldības aicinājumam un sāka izsniegt bezkontakta maksājumu kartes pilsētas iedzīvotājiem, lai viņi varētu ērtāk saņemt atvieglojumus pilsētas sabiedriskajā transportā vai ēdināšanai skolās. Domājot par projekta tālāko attīstību un izvērtējot tai nepieciešamās investīcijas, no bankas puses tika nolemts līgumu nepagarināt, par šo lēmumu laikus informējot Jelgavas pilsētas pašvaldību.”
Klismeta sacīja, ka jauno viedkaršu (arī Jelgavas skolēnu apliecību, kas sāks darboties no jaunā mācību gada) izveide izmaksājusi apmēram 90 tūkstošus eiro. Gan vecās, gan jaunās kartes esot vizuāli līdzīgas. “Atšķirība starp līdzšinējām un jaunajām viedkartēm ir tā, ka jaunās kartes nav piesaistītas nevienai bankai.
Līdz ar to karte nav maksāšanas līdzeklis, bet gan autorizācijas līdzeklis, kas konkrētam cilvēkam, uzrādot karti, ļauj saņemt konkrēti viņam paredzēto pašvaldības atbalstu braukšanas maksas segšanai – personalizētā viedkarte satur informāciju par konkrētai personai piešķirtajiem atvieglojumiem. Jelgavas iedzīvotāja karte un Jelgavas skolēna apliecība ļauj saņemt pašvaldības atvieglojumus pilsētas sabiedriskajā transportā un ēdināšanai skolās.”
Atvieglojumi Jelgavas sabiedriskajā transportā
No 1. augusta Jelgavas pilsētas pašvaldības pabalsts pilsētas sabiedriskajā transportā ar Jelgavas iedzīvotāja karti ir noteikts šādām iedzīvotāju grupām:
Jelgavā deklarētajiem pensionāriem visa gada garumā – desmit bezmaksas braucieni mēnesī;
Jelgavā deklarētām politiski represētajām personām visu gadu – 20 bezmaksas braucieni mēnesī;
Jelgavā deklarētiem bērniem bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem visu gadu – pieci bezmaksas braucieni dienā.
Jelgavā deklarētajiem skolēniem, kuri apgūst vispārējo vai profesionālo izglītību klātienes formā, – četri bezmaksas braucieni dienā visu mācību gadu.
Avots: Jelgavas pilsētas dome