Foto – Timurs Subhankulovs

Jelgavā būvēs kravas vagonu rūpnīcu
 0

AAS “Zinātniski rūpnieciskā korporācija “Uralvagonzavod””, viens no Krievijas lielākajiem vagonbūves uzņēmumiem, kas darbojas arī citās mašīnbūves nozarēs, pērn Latvijā izveidoja meitassabiedrību “UVZ Baltija”, kas, vēlākais, nākamo 15 mēnešu laikā Jelgavā sola uzbūvēt kravas vagonbūves rūpnīcu.

Reklāma
Reklāma

 

TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
7 brīnumēdieni! Pārtikas produkti, kuru regulāra iekļaušana ēdienkartē kavē ādas novecošanos
Lasīt citas ziņas

Latvija ir sestā valsts, kur Krievijas gigants, kas pērn ražoja 27 700 ritošā sastāva vienības un nopelnīja vairāk nekā Ls 207 milj., ir izveidojis savu uzņēmumu. Jaunajā rūpnīcā komplektēs un remontēs dzelzceļa vagonus, tostarp pusvagonus, vagonus graudu un minerālmēslu pārvadāšanai, platformas un cisternas. Ik gadu iecerēts uzbūvēt līdz 2000 dažādu vagonu galvenokārt pārdošanai Baltijas valstīs, Baltkrievijā un Vācijā. “Uralvagonzavod” ģenerāldirektors Oļegs Sijenko vakar, vaicāts par vagonu pārdošanas iespējām, teica, ka Baltijas valstīs puse no kravas vagoniem savu mūžu jau ir nokalpojuši.

“UVZ Baltija” šajā mēnesī varētu saņemt būvatļauju un sākt būvniecību. Rūpnīcas un tās dzelzceļa pievedceļu būvniecībai ir iecerēts izsludināt starptautisku konkursu. Visi nepieciešamie sertifikāti saistībā ar ietekmi uz vidi jau ir saņemti. Rūpnīcu ir projektējuši Latvijas arhitektu biroji SIA “RUP” un “DB projekts”. No O. Sijenko teiktā izriet, ka Jelgavā iecerēts uzbūvēt Eiropā vismodernāko vagonbūves rūpnīcu, kur dažu stundu laikā varēs pārkārtot ražošanu no viena uz citu vagonu modeli. “Latviju mēs izvēlējāmies tāpēc, ka šeit ir uzņēmējdarbībai labvēlīga vide un mašīnbūves nozares tradīcijas – zinoši speciālisti, kas varēs pārkvalificēties. Cilvēki vēl atceras “RAF” mikroautobusus,” tā O. Sijenko.

CITI ŠOBRĪD LASA

Par Krievijas puses nopietnajiem nodomiem saistībā ar rūpnīcas būvniecību liecina arī kaimiņvalsts rūpniecības un tirdzniecības ministra Denisa Manturova un vēstnieka Aleksandra Vešņakova klātbūtne kapsulas iemūrēšanas pasākumā.

Jelgavas mērs Andris Rāviņš saistībā ar rūpnīcas darbību vispirms uzsver pilsētai tik vajadzīgo darba vietu radīšanu un pieļauj tālāku un vēl ciešāku sadarbību ar Krieviju. Savukārt Valsts prezidents Andris Bērziņš, viens no rūpnīcas būvniecības ieceres iniciatoriem, vēlēja uzņēmumam daudz ilgāku mūžu nekā cukurfabrikai. Kapsulas mūrēšanas pasākumā piedalījās arī satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

 

Fakti

“UVZ Baltija” un “Uralvagonzavod”

“Uralvagonzavod” ir dibināts 1936. gadā, 100% akciju pieder Krievijas valsts īpašuma pārvaldes aģentūrai “‘Rosimuščestvo”;

pieder ražošanas uzņēmumi, zinātniski pētnieciskie institūti un konstruktoru biroji;

būvē vilcienu vagonus, ceļu būves mašīnas un kara tehniku;

nodarbina 55 000 darbinieku, apgrozījums 2012. gadā – 4 miljardi dolāru;

a/s “UVZ Baltija” pamatkapitāls Ls 5 milj., 100% akciju pieder AAS “Uralvagonzavod” kompānijai “UVZ International S.a.r.I.”.

 

Viedoklis

Vilnis Rantiņš, Metālapstrādes rūpniecības asociācijas valdes priekšsēdētājs: “Jaunā rūpnīca rosinās gan mašīnbūves nozares izaugsmi Latvijā, gan arī visas Latvijas tautsaimniecības izaugsmi.

Latvijā ir vēlams un gaidīts ikviens ārvalstu investors, kas veido jaunas darba vietas, maksā nodokļus un ievēro vides prasības. Krievijas vagonbūves milža izveidotais uzņēmums “UVZ Baltija” atbilst visām šīm prasībām, tāpēc par šādu investoru varam tikai priecāties. Atbalstot rūpniecības izaugsmi, valsts iet pareizā virzienā. Aplams ir izrādījies pieņēmums, ka Latvija var būt tikai banku un tūrisma valsts.”

Reklāma
Reklāma

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.