
Ko domā speciālisti un paši bērni 8
Iesaka junga analītiķe Ginta Teivāne:
“Ņemot vērā, kāda šobrīd ir mācību sistēma Latvijā, būtu neprātīgi bērniem likt piespiedu vai kādā citā veidā mācīties akadēmiski arī vasarā. Atpūta vajadzīga jebkuram bērnam, taču arī tai jābūt kvalitatīvai un sakarīgai, ko, protams, nevar sacīt par stundām ilgi pavadītu laiku pie datora vai planšetēm. Labi būtu, ja atpūta, spēlēšanās un intelektuālas nodarbes, piemēram, lasīšana, muzeju apmeklējumi, mītos ar kādām sportiskām vai cita veida aktivitātēm, piemēram, nometnēm.
Atkarībā no tā, kuri priekšmeti bērnam padodas visgrūtāk, sākot ar augustu, vecāki varētu pamazām kādā bērnam interesantā veidā likt atkārtot vai apgūt ko jaunu tieši tajā priekšmetā. Pirms jaunā mācību gada sākuma būtu nepieciešams neliels pārejas jeb piemērošanās periods ar noteiktu dienas režīmu un kārtību, protams, joprojām veltot laiku arī atpūtai.”
Una, 12 gadi
“Vasarā skolotāja mums liek lasīt dažas grāmatas – reizēm es tikai paskatos internetā, par ko tās grāmatas ir, bet reizēm izlasu, jo man vienkārši patīk lasīt. Bet nepatīk, ka laikā, kad gribu atpūsties, kaut kas ir obligāti jāizdara. Vasara ir domāta, lai bērni atpūstos! Parasti tad ar vecākiem dodamies kopīgās ekskursijās, viņi nekādus papildu uzvedumus pildīt neliek. Vēl man patīk pavadīt laiku ar draudzenēm, doties peldēties uz upi, dažreiz aizeju pavingrot. Man ļoti patīk vasara, patīk tas, ka varu atpūsties no skolas, un arī citiem bērniem novēlu labi pavadīt laiku un izvēdināt galvu no mācībām.”