Publicitātes foto

Jaunu un lietotu traktoru iegādes izaicinājumi 0

Lauksaimnieki piekritīs, ka uzticama un atpazīstama lauksaimniecības tehnika ir viens no galvenajiem nosacījumiem, lai varētu strādāt bez raizēm. Kravu pārvadājumi ir būtisks tehnikas iegādes posms, ikdienas pieprasījumos loģistikas uzņēmumiem nākas saskarties ar dažādiem izaicinājumiem. Tehnikas iegāde ne vienmēr ir vienkāršs process –  tas ir ilgtermiņa ieguldījums, līdz ar to jau pie iegādes jādomā, cik vienkārši būs sagādāt rezerves daļas.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

Pandēmijas laiks ir ieviesis zināmas korekcijas mūs ikdienā, tai skaitā arī lauksaimniekiem. Tas veicinājis dažādas globālas problēmas, kas novedis līdz jaunas un lietotas traktortehnikas cenu pieaugumu un pat trūkumu.

Pirms pandēmijas laika lauksaimnieki savu tehniku meklēja tepat kaimiņos – Baltijas valstīs, taču jauno problēmu dēļ tie ir spiesti tehniku iegādāties citur, Dānijā, Polijā, pat Skandināvijā. Tas, protams, sadārdzinās kopējās izmaksas, jo kravu pārvadājumi un ar transportēšanu saistītās izmaksas attiecīgi palielinās.

CITI ŠOBRĪD LASA

Cenas aug attiecīgi pieprasījumam. Šī brīža saspīlētā tirgus situācija, lauksaimniecības tehnikas cenas ir pacēlusi vairākkārt. Piemēram, izsolē ASV lietots 2009. gada John Deere traktors tika pārdots par desmit tūkstošiem dolāru vairāk, nekā tas maksāja pilnībā jauns.

Tas neesot atsevišķs gadījums, eksperts, kurš kopš 1992. gada vada Joel’s Tractor and Auction uzsver, ka daudzas lauksaimniecības tehnikas, īpaši lietotu traktoru, viņa izsoļu namā tiek pārdotas par 30–50 procentiem dārgāk nekā pirms diviem gadiem, šis ir viens no brīdinājuma signāliem par gaidāmo situāciju pasaulē.

Problēma turpinās ar rezerves daļu trūkumu. Lauksaimnieki mēģina situāciju risināt pašu spēkiem, izmantot vietējo mehāniķu un metinātāju palīdzību, taču, ja no ierindas iziet kāds mehānismiem, gultnis vai atspere, ko nav iespējams saremontēt, risinājums ir konkrētās detaļas maiņa.

Pēdējā gada laikā nozare sastopas ar rezerves daļu trūkumu un deficītu, kas noved pie cenu pieauguma. Pareizās un saderīgās detaļas nākas gaidīt pat mēnešiem ilgi. Lauksaimnieki ir atzinuši, ka, ja budžets atļauj, labprāt iegādājās divus vienādus traktorus – vienu rezerves daļām.

Tikai lauksaimnieki zina, cik svarīgas var būt pat dažas dienas ražas novākšanas vai sējas laikā, tāpēc traktora bojājumi un nepietiekams rezerves daļu klāsts šādos brīžos var būt izšķirošs.

Latviju ar lauksaimniecības tehniku pārsvarā “apgādā” Vācija. Ir dažas pamatotas tendences, kuras ir ietekmējušas Vācijas ražošanas jaudu un kvantitāti. Pandēmijas ietvaros liela daļa rūpnīcu bija slēgtas, vai atradās dīkstāvē, kas nozīmē, ka jaunas rezerves daļas un traktori tika ražoti ierobežotā daudzumā.

Reklāma
Reklāma

Zīmīgi, ka pasaulē ir vērojama tendence uz darbinieku maiņu. Vācijā autobūves jomā ir pienākusi paaudžu maiņa, jo zinošie, pieredzes bagātie darbinieki, tuvojoties pensijas gadiem, darbu ir pārtraukuši. Pašlaik ir izveidojusies situācija, ka manāmi trūkst kvalificētu darbinieku tieši ražošanas sfērā.

Problēmu pārējās valstīs ir radījusi arī Vācijas, Itālijas un citu valstu lēmums, kuras ir lielvalstis tieši lauksaimniecības tehniku tirgū, finansēt ar papildus līdzekļiem tieši jaunas lauksaimniecības tehnikas iegādi, kas pagājušajā gadā ievērojami palielinājusi tās iegādi. Itālijā līdz septembrim traktoru reģistrācija pieauga par 43,8%, kā arī pieaugums tika novērtos dažādas citas tehnikas iegādei.

Būtisks aspekts, kas jāņem vērā ir Eiropas Savienības “zaļā nostāja”. Tas nozīmē, ka, ja lauksaimnieks izvēlēsies videi draudzīgāku tehniku, tad būs iespēja saņemt vairāk finansiālu atbalstu no Eiropas Savienības paredzētajiem līdzekļiem.

Raugoties uz nākamo gadu, ievērojamas pārmaiņas nav sagaidāmas. Situācijai nevajadzētu pasliktināties, taču vērojami uzlabojumi nav sagaidāmi tuvāko 2-3 gadu laikā. Mūsu ieteikums ir savlaicīgi plānot jaunu traktoru pirkšanu, kā arī ņemt vērā traktora iegādes atrašanās vietu. Lielgabarīta kravu pārvadājumi ir Ursus Forwarding ikdiena,  nodrošinot savlaicīgu un profesionālu traktoru piegādi jebkurā galamērķī.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.