Jauno auto iegādes iespējās esam trešie trūcīgākie ES, piektdaļa autoplačos ir no Vācijas 12

Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kā mans mēģinājums atteikties no cukura pārvērtās par ceļojumu uz elli 6
Kokteilis
Šīs lietas bieži tiek dāvinātas dzimšanas dienā – tas ir stingri aizliegts
Nosaukti trīs cilvēka dzīvībai visbīstamākie pārtikas produkti 11
Lasīt citas ziņas

Latvijā aug elektrisko un hibrīdauto daļa, tomēr jauno auto iegādes iespējās esam trešie trūcīgākie. Mūsu autoparka šķietami veiksmīgais papildinājums joprojām ir lietoti auto.

Pirms pāris nedēļām Latvijas autotirgus apskatā konstatējām, ka par spīti ražošanas un loģistikas grūtībām šā gada rezultāti nemaz nav sliktāki par pērnajiem. Nu paskatāmies, kā klājas Eiropai kopumā. Un redzam:

CITI ŠOBRĪD LASA

• jaunu pasažieru auto reģistrācijas – mīnus 14% pusgadā un 15,4% jūnijā;

• jaunu komercauto reģistrācijas – mīnus 20,3% pusgadā un 17,7% jūnijā.

Tātad ievērojams kritums. Pozitīvs fakts vienīgi tas, ka aug elektrisko un hibrīdauto daļa, šā gada otrajā ceturksnī sasniedzot attiecīgi 9,9 un 22,6% no tirgus. Kopā tas ir gandrīz tikpat, cik benzīna baroti auto (38,5%).

Mēs tātad labāki? Pārlieka optimisma dzēšanai pievienoju tabulu, kas rāda laimīgo jauno auto īpašnieku relatīvo skaitu Eiropas valstīs. Un redzam, ka esam trešie trūcīgākie. Mūsu autoparka šķietami veiksmīgais papildinājums joprojām ir lietoti auto.

Dažādu valstu degvielas cenu pētniekiem vēl pievienoju akcīzes nodokļu salīdzinājumu.

Šīs tabulas ailes liecina, ka atšķirības nemaz nav lielas. Izņēmumi – Nīderlande un Itālija (benzīnam), Beļģija un Itālija (dīzeļdegvielai). Attiecīgi augstas ir produktu cenas šajās valstīs.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.