Jauns, ietilpīgs, ar garantiju: Peugeot Rifter vērtē 4 auto eksperti 0
Atļaušos atgādināt vienu no nu jau 20 gadus spēkā esošiem Latvijas “Gada auto” konkursa pamatprincipiem. Mūsu galvenās nominācijas laureātam vajadzētu būt nevis viskomfortablākajam, nevis visātrākajam, nevis visskaistākajam, bet kaut kam tādam, kas spētu būtiski ietekmēt mūsu kroplo auto eksportu, kurā joprojām dominē Rietumeiropas dārgās greznības pārpalikumi. Tātad – praktiskam un iespējami lētam. Bet jaunam. Un ar labu garantijas laiku.
Tādēļ šodien nevis par “Mercedes”, “BMW”, pat nevis par tā paša “Peugeot” eleganto un neapšaubāmi šarmanto “508”, bet par “Rifter”. Neapšaubāmu pretendentu ja ne uz galveno titulu, tad lielu, labu, aktīvu ģimeņu uzmanību noteikti.
Te četru ekspertu viedokļi.
Agnars Jundass: “Pārsteidz milzīgais plašums – kā mazgabarīta dzīvoklī. Jā, un tik interesantu, arī funkcionālu vadītāja darba vietas un arī salona noformējumu kā “Rifter” neatceros redzējis nevienam citam šajā klasē.”
Jānis Mežulis: “Man sanāca tāds īss posmiņš, ko ar “Rifter” braukt, bet varu šo to teikt. Vispār šis ir izteikts nišas auto. Tas turpina veiksmīgi “VW Caddy” iesākto kursu ar savu pievienoto vērtību. Proti – milzīga salona ietilpība ar minimāliem ārējiem izmēriem. Un “Long” versijas iespējamība padara to vēl iekārojamāku ceļotkārām aktīvām ģimenēm. Šis auto ir labs arguments nesapņot par lielajiem krosoveriem, miniveniem vai pasažieru busiem.
Testā bija piedāvāts, šķiet, vienkāršākais dīzeļa modelis. Ar dinamiku neizcēlās, taču, ja uz to neieciklējas, tad tāpat satiksmē var iekļauties brīvi, izmantojot lielo dīzeļa 300 nM griezes momentu. Piecu ātrumu mehāniskā kārba liekas kaut kas no vēstures, taču tā noteikti nepalielina auto cenu un arī ilgā lietošanā būs uzticamāka.
Sākumā likās traucējošs un dīvains jaunais jumta risinājums ar lielo vannas sili pa vidu. Tomēr, ja iedomājamies, ka esam ceļojumā, kur visa iedzīve ir līdzās, šajā silē atradīs vietu daudzas lietas, un tētis būs par to tikai priecīgs, ka nekas nemētājas pa grīdu. Šīs lietas turklāt būs arī ļoti vienkārši atrast, jo siles dibens ir puscaurspīdīgs, un visu tur glabājošos mantu aprises ir redzamas no apakšas. Forši!
Multimediju aprīkojums ar telefona satura pārnešanu arī ir OK. Tagad tā ir modes lieta, ka ekrāns ir it kā uzlikts uz priekšējā paneļa. Tāds neatkarīgs. Sāku par to domāt – tiešām, vienīgajam testos integrētais ekrāns bija jaguāram. Un tāds ekrāna risinājums izskatījās jau nedaudz novecojis. Bet ar riftera ekrānu viss ir kārtībā.
Tomēr esmu laikam pesimists un, neskatoties uz labo iespaidu, domāju, ka mūsu zemē šim auto nebūs panākumu. Žēl!”
Uldis Rolis: “Par “Peugeot” teikšu tā – jau kopš seniem laikiem mazā lauviņa ir manī raisījusi estētisku baudījumu gan ar eksterjera izskatu, gan interjera dizainu. Ja atklāti – ne visi franču dizaina elementi un to kopskats man ir paticis, bet, kad ieraugu “508”, “3008”, “307”, labprāt izbaudu šo auto vizuālo estētismu. Vienkāršāk sacīšu – patīk. Kāpēc? Tāpēc, ka tomēr izceļas no pelēcības ar franciski baudāmu dizainu.
Tātad par darba zirgu “Rifter”. Nedomāju, ka te kāds domājis par franču dizainu tā, kā to var izcelt, piemēram, “508”, bet savu raksturu tas rāda. Manu interesi tas iekaroja, jo ne tikai izskatās, bet ir liels, ar pamatīgu ietilpību.
Salonā mani vairāk pārsteidza 1000 + 1 kaste, plaukti, bunduļi… plafoni… un vēl nez kas… Varbūt labi, katram sīkumam varēs atrast vietu un auto būs nopakots ar visu nepieciešamo. Diez vai tas atbilst klasiskā komercnieka uzdevumam, kur pietiktu ar diviem plauktiem pavadzīmēm… un kravai.
Šķiet, domāts brīvā laika automobilis, bet ar šo motoru neiepriecina (0 – 100 km/h: 13 sek). Toties testā auto uzrādīja labu ekonomiju, citi jau pildījās, te vēl bija puse bākas…
Auto man atsauca atmiņā gadu tūkstoša maiņu, jo biju iegādājies līdzīga izmēra auto “Landrover Frelander”. Arī tam nevarēju sākumā pierast pie debilā salona interjera, bet gaitas īpašības un braukt prieks pa grants ceļiem mani pieradināja pie domas, ka salonu ar visām ačgārnībām jāpieņem tādu, kāds ir. Rifterā iztrūka 4×4 un grants pārbaudes, astoņu pakāpju ātrumkārbas, kas varbūt izvilktu dziesmā. Tāpēc es diez vai iemīlēšos šajās daudzajās kastītēs ar franču šarmu. Tā laika, kurā jāpierod pie riftera, man eksprestestā pietrūka.
Ja paskatās ne tik kritiski, tad salona risinājums ar centrālo konsoli (laikam apgaismojuma plafona) gan paliks atmiņā. Vai tikai nav aizgūts no Holivudas zvaigžņu karu repertuāra? Tādu citur neesmu redzējis – cool!”
Uldis Hmieļevskis: “Rundāles pils dārza fotosesijā pelēkais busiņš ar oranžo lampiņu uz jumta atgādina Metriņu no multfilmas par vāģiem. 19 un 20 collu riteņiem apautas, slaidu plūdlīniju figūru un dārgu brendotu radiatoru režģu kompānijā “Peugeot Rifter”, šķiet, neiederas.
Bet tas tikai pirmais iespaids. Un tas, kā daudzos gadījumos, arī šoreiz ir mānīgs. Atverot durvis, paveras panorāmas jumta stikls, izgaismota konsole visā griestu garumā dažādu sīklietu izvietošanai, daudz dažādu kabatu. Ietilpīgs bagāžnieks ar kasti pie griestiem, kur kravu var ielādēt no auto aizmugures puses, bet izņemt jau no salona – kas var būt ideālāks sviestmaižu un dzērienu izņemšanai, nepārkrāmējot visu bagāžnieka saturu! Ļoti funkcionāli.
Šis auto ir piecvietīgs. Nevis tikai tehniskajā pasē – visi sedani, hečbeki, universāļi piecvietīgi ir tikai īsiem pilsētas pārskrējieniem – ja esat mēģinājuši ielikt divus bērnu krēslus un vienu pieaugušo, tad zināsiet, cik ir ērti pārbraukt šādi pāri visai Latvijai. Šeit piecas vietas nozīmē tiešām piecas pilnvērtīgas vietas, kas, piemēram, triju bērnu ģimenei atrisina visas loģistikas problēmas. Un bagāžniekā, šķiet, vēl var ierūmēt arī dažus bērnu velosipēdus. Un blakus hokeja treniņsomu.
Un, kas ir pats galvenais – cena. Konkrētajā testa versijā tā ir 16 tūkstoši eiro. Visbagātīgāk aprīkotajās versijās tā nesasniedz 30 tūkstošu robežu – pie “Rifter” cenu griestiem citu tiešo konkurentu cenu lapa tikai sākas. Un tas ir būtisks arguments, lai pievērtu acis uz apdares materiālu kvalitāti un to, ka netiek piedāvāta automātiskā ātrumkārba. Faktiski šāda cena tirgū atsauc atmiņā gan “Dacia” uznācienu, gan vēl senāk “Daewoo Matiz” – jauns, neparasts, funkcionāls auto. Turklāt ar piecu gadu garantiju, ko noteikti ieteiktu izmantot vai par nelielu piemaksu pagarināt līdz sešiem gadiem un 200 tūkstošiem kilometru.
Papildaprīkojums – ja vari pieciest, ka tava ģimenes auto vadības centrs neatgādina kosmosa kuģi, tad viss kārtībā. Galu galā ne jau podziņu skaits uz konsoles nodrošina nonākšanu punktā B. Un par ietaupīto naudu vari nopirkt daudzus tūkstošus litru degvielas un vēl vairāk stundas kopā ar sev mīļiem cilvēkiem tuvos un tālos ceļojumos.”