Jauno elektrovilcienu dizains.
Jauno elektrovilcienu dizains.
Publicitātes foto

Jaunos elektrovilcienus par 225,303 miljoniem eiro piegādās Spānijas uzņēmums “Talgo” 0

AS “Pasažieru vilciens” (PV) jaunos elektrovilcienus iegādāsies no Spānijas uzņēmuma “Talgo”, trešdien žurnālistus informēja PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Kopējā vilcienu piegādes līgumcena ir 225,303 miljoni eiro.

Iepirkumā paredzēts iegādāties 32 elektrovilcienus ar 450 pasažieru vietām katrā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Grigulis skaidroja, ka iesniegtais piedāvājums ir saimnieciski izdevīgākais visā vilcienu paredzētajā ekspluatācijas laikā jeb 35 gados.

Līgumcenā ietilpst vilcienu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde, rezerves daļu fonda piegāde pirmajiem 5 gadiem, kā arī personāla apmācība.

Pretendentu iesniegtie piedāvājumi tika vērtēti, ņemot vērā vilcienu paredzamās ekspluatācijas izmaksas ilgtermiņā visā vilcienu ekspluatācijas laikā jeb 35 gados.

Lai noteiktu saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu, iepirkuma procesā tika ņemtas vērā ne tikai vilcienu ražošanas un piegādes grafiks, bet arī to ikdienas uzturēšanas, tehniskās apkopes, rezerves daļu, enerģijas patēriņa u.c. izmaksas uz vienu pasažiera sēdvietas vienību.

Iepirkuma uzvarētāja “Talgo” piedāvājums ir gan saimnieciski izdevīgākais pēc minētajiem vērtēšanas kritērijiem, gan arī vienlaikus ar zemāko piedāvāto līgumcenu.

“Šodien mums ir tiešām svarīga diena, jo ir noslēdzies posms, kurā ir veikts apjomīgs, sarežģīts un svarīgs darbs trīs gadu garumā. Finanšu piedāvājumu izvērtēšana bija izšķirošā iepirkuma fāze, pēc kura esam nonākuši līdz gala lēmumam un esam noskaidrojuši, ar kādiem elektrovilcieniem mēs Latvijā brauksim nākamos 35 gadus,” atzīmēja Grigulis.

Finanšu piedāvājumus iesniedza visi četri pretendenti, un tas nodrošināja ļoti augstu konkurenci šajā iepirkumā. Šie pretendenti ir ļoti pieredzējuši un visi uzskatāmi par nozares līderiem vilcienu ražošanā, sacīja Grigulis.

“Četri iesniegtie vilcienu tehniskie piedāvājumi ir mūsu vajadzībām un redzējumam atbilstoši, tomēr saskaņā ar iepirkuma nolikumu ir jāizvēlas viens – ražotājs, kas piegādās mūsdienu prasībām atbilstošus pasažieru vilcienus, vienlaikus ar saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu vilcienu uzturēšanai ilgtermiņā.”

Reklāma
Reklāma

Jauno elektrovilcienu iegāde ievērojami mainīs AS “Pasažieru vilciens” iespējas pasažieru apkalpošanā un uzlabos servisa kvalitāti. Būtiskākie uzlabojumi pasažieriem salīdzinājumā ar pašlaik lietošanā esošajiem vilcieniem būs viena līmeņa iekāpšana vilcienos un viena līmeņa grīdas visā vilciena salonā.

Tāpat jaunajos elektrovilcienos būs pieejama klimata kontrole, mūsdienu prasībām atbilstošas labierīcības – katrā vilcienā būs divas tualetes, kas pieejamas arī pasažieriem ar īpašām vajadzībām. Vilcieni būs aprīkoti ar video un audio informēšanas, kā arī biļešu pašvalidācijas iekārtām.

Šiem elektrovilcieniem būs ievērojami platākas durvis, lai nodrošinātu ātru pasažieru apmaiņu, kas nozīmē arī īsāku vilcienu stāvēšanas laiku pieturvietās. Ir paredzēta arī tāda papildu ērtība pasažieriem kā iespēja brauciena laikā uzlādēt savas viedierīces.

Pēc jauno elektrovilcienu iegādes AS “Pasažieru vilciens” varēs ieviest intervāla grafikus visos vilcienu maršrutos, proti, noslogotākajos laikos – darba dienu rītos un vakaros – vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm.

Paredzēts, ka jaunie elektrovilcieni kursēs Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā.

Iepirkuma procesa ietvaros ir paredzēts, ka AS “Pasažieru vilciens” 32 jaunie elektrovilcieni tiks piegādāti pakāpeniski, sākot no 2020. gada beigām līdz 2023. gadam.

“Talgo” ir kļuvis par vienu no vadošajiem uzturēšanas risinājumu piegādātājiem visiem ritošā sastāva veidiem, sākot no smagā metro ASV līdz dzelzceļa sastāvu vagoniem Vācijā, ar pieredzi un zināšanām, kas atspoguļojas visu to produktu dizainos un izpildītājiem

“Pasažieru vilciens” ir dibināts 2001. gada 2. novembrī. Akciju sabiedrība Pasažieru vilciens ir vienīgais iekšzemes sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējs, kas pārvadā pasažierus pa dzelzceļu visā Latvijas teritorijā.

“Pasažieru vilciens” ir patstāvīgs valsts īpašumā esošs uzņēmums.

Jau ziņots, ka valdība 5.novembrī nolēma, ka PV līdz 2024.gadam elektrovilcienu rezerves daļu fonda un vilcienu uzturēšanas iekārtu, kā arī vilcienu depo izbūvē varēs ieguldīt līdz 259 miljoniem eiro no valsts budžeta.

Par tiesībām piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus sacentās četri pretendenti – Spānijas uzņēmums “Talgo”, Šveices kompānijas “Stadler” Polijas meitasuzņēmums, Spānijas kompānija “Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles” (CAF) un Čehijas uzņēmums “Škoda vagonka”.

Visi četri pretendenti iesniedza finanšu piedāvājumus, kas ir iepirkuma procedūras pēdējais etaps, un pēc to izvērtēšanas tika noskaidrots jauno elektrovilcienu piegādātājs

Tiesības piegādāt vilcienus būs pretendentam, kurš piedāvās ekonomiski izdevīgāko vilcienu cenu visā to paredzētajā ekspluatācijas laikā jeb 35 gados.

PV valdes priekšsēdētājs Grigulis iepriekš norādīja, ka tiks ņemtas vērā ne tikai pašu vilcienu ražošanas un piegādes izmaksas, bet arī to ikdienas uzturēšanas, tehniskās apkopes, rezerves daļu, enerģijas patēriņa un citas izmaksas ilgtermiņā uz viena pasažiera sēdvietas vienību.

Kā ziņots, šis ir trešais mēģinājums nopirkt jaunus vilcienus. Pirmajā iepirkumā piedalījās CAF un “Stadler”, par uzvarētāju tika pasludināts CAF, taču “Stadler” ierosinātās tiesvedības rezultātā konkursa rezultāts tika atcelts.

Otrajā iepirkumā piedalījās “Hyundai Rotem” un “Stadler”. Labākās cenas piedāvājumu iesniedza “Hyundai”, taču tika izslēgts no konkursa tehnisku iemeslu dēļ, savukārt toreizējais satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V/S) paziņoja, ka vilcienu iegādei no “Stadler” nav finansējuma, un PV līgumu nenoslēdza.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.