Jaunos auto pērkam mazāk nekā pērn 0
Jaunu auto tirgus valstī – joprojām dilstošs. Tā liecina jaunākā statistika. Un diemžēl nav runa par procentu, bet gan par gandrīz desmitdaļu no apjoma. Turklāt vēl lielāks regress atzīmēts komerctransporta kategorijā, kuru uzskata par ekonomikas attīstības, par krīzes beigu indikatoru, kuras straujāko atjaunošanas tempu optimistiski prognozējām.
Tomēr – temps, gluži otrādi, krities. Skatiet skaitļus tabuliņās.
Zīmolu cīņā līdera pozīcijas Latvijā saglabā “VW”. Gan ar krietni mazāku pārsvaru pār “Toyota” (pērn trijos mēnešos bija 502:301, šogad vien 442:345). “VW” tirgus daļa nedaudz kritusies, “Toyota” par 15% augusi. Savu tirgus daļu vēl ievērojami palielinājuši “Hyundai” un “Kia”, “Opel” un “Citroen”. Rekordiste savas nišas izplešanā gan ir … “Lada”. Trīskārša izaugsme. Tiesa, Krievijas ražojuma absolūtie skaitļi joprojām desmitkārt mazāki nekā “VW”.
Populārāko modeļu TOP 10 tabulā par zināmu pārsteigumu var uzskatīt “Peugeot 3008” un “Peugeot 5008” augstās vietas. Skaidrojumu šim šķietamajam fenomenam varam meklēt gan Francijā (atkal un joprojām veiksmīgs, šarmants jaunumu dizains), gan krietni tuvāk – Igaunijā, kuras īpašumā ir markas dīleru tīkls Latvijā. Jāatzīst – tas tiek veiksmīgi attīstīts un vadīts.
Apakšvirsrakstā minētās pozitīvās strukturālās izmaiņas rāda nelielā, bet jau labu laiku noturīgā “mini” klases izaugsme. Populārākais modelis jau gadu ir “Fiat 500”. Un atkal jāslavē dizains un šarms – šoreiz itāliešu. Krietni lielāka šogad ir izaugsme nelielu, racionālu auto grupā, kuru “Auto asociācijas” klasifikators dēvē par “mazo daudzfunkciju”. Tās daļa kopējā tirgū pieaugusi par veseliem 17 procentiem. Populārākie modeļi – jau TOP 10 sakarā pieminētie “Peugeot 3008” un “Peugeot 5008”, “Citroen Berlingo”, “VW Caddy”, “Dacia Lodgy”, “Opel Zafira”.
Vēl viens praktisku un lietišķu auto segments, kurā šis pavasaris nesis izaugsmi, ir pikapi. Progress – veseli 48 procenti. Populārākie modeļi ir “Toyota Hilux”, “VW Amarok” un “Nissan Navarra”.
Mazāk nekā pērn (bet joprojām daudz) Latvijā pirkti mazie un vidējie “apvidus auto”. Šajās, manuprāt, neveiksmīgi nosauktajās (kas gan priekšpiedziņas “Juke”, piemēram, par apvidnieku?) “krosoveru” grupās.
Mazākajā nemainīgi līderi ir “Nissan Juke” un “Qashqai”. Piedevām šis gads atnesis “Lada 4×4” spožu atgriešanos – jau trijos mēnešos reģistrētas 45 ņivas. Pērn bija tikai divas.
Bet – atkārtoju – auto tirgus izaugsme šogad aizkavējusies. Varbūt aprīlis un izstāde “Auto 2013” palīdzēs?
Modeļu TOP 10
Modelis | Skaits | |
1. | Peugeot 3008 | 127 |
2. | Volkswagen Golf/Plus | 113 |
3. | Peugeot 5008 | 85 |
4. | Volkswagen Passat | 72 |
5. | Nissan Juke | 68 |
6, | Opel Astra | 67 |
7. | Nissan Qashqai | 66 |
8. | Toyota Auris | 63 |
9. | Hyundai i40 | 61 |
10. | Citroen Berlingo | 60 |
Vieglie auto
Periods | Janvāris | Februāris | Marts | Kopā |
2013 | 911 | 893 | 981 | 2785 |
2012 | 1 036 | 861 | 1 077 | 2974 |
Izmaiņa | -12% | 4% | -9% | -6% |
Komerctransports
Periods | Janvāris | Februāris | Marts | Kopā |
2013 | 135 | 120 | 176 | 431 |
2012 | 154 | 134 | 198 | 486 |
Izmaiņa | -12% | -10% | -11% | -11% |
Avots: “Auto Asociācija”