Publicitātes foto

Jaunos auto pērkam mazāk nekā pērn 0

Jaunu auto tirgus valstī – joprojām dilstošs. Tā liecina jaunākā statistika. Un diemžēl nav runa par procentu, bet gan par gandrīz desmitdaļu no apjoma. Turklāt vēl lielāks regress atzīmēts komerctransporta kategorijā, kuru uzskata par ekonomikas attīstības, par krīzes beigu indikatoru, kuras straujāko atjaunošanas tempu optimistiski prognozējām.

Reklāma
Reklāma
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Lasīt citas ziņas

Tomēr – temps, gluži otrādi, krities. Skatiet skaitļus tabuliņās.

Zīmolu cīņā līdera pozīcijas Latvijā saglabā “VW”. Gan ar krietni mazāku pārsvaru pār “Toyota” (pērn trijos mēnešos bija 502:301, šogad vien 442:345). “VW” tirgus daļa nedaudz kritusies, “Toyota” par 15% augusi. Savu tirgus daļu vēl ievērojami palielinājuši “Hyundai” un “Kia”, “Opel” un “Citroen”. Rekordiste savas nišas izplešanā gan ir … “Lada”. Trīskārša izaugsme. Tiesa, Krievijas ražojuma absolūtie skaitļi joprojām desmitkārt mazāki nekā “VW”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Populārāko modeļu TOP 10 tabulā par zināmu pārsteigumu var uzskatīt “Peugeot 3008” un “Peugeot 5008” augstās vietas. Skaidrojumu šim šķietamajam fenomenam varam meklēt gan Francijā (atkal un joprojām veiksmīgs, šarmants jaunumu dizains), gan krietni tuvāk – Igaunijā, kuras īpašumā ir markas dīleru tīkls Latvijā. Jāatzīst – tas tiek veiksmīgi attīstīts un vadīts.

Apakšvirsrakstā minētās pozitīvās strukturālās izmaiņas rāda nelielā, bet jau labu laiku noturīgā “mini” klases izaugsme. Populārākais modelis jau gadu ir “Fiat 500”. Un atkal jāslavē dizains un šarms – šoreiz itāliešu. Krietni lielāka šogad ir izaugsme nelielu, racionālu auto grupā, kuru “Auto asociācijas” klasifikators dēvē par “mazo daudzfunkciju”. Tās daļa kopējā tirgū pieaugusi par veseliem 17 procentiem. Populārākie modeļi – jau TOP 10 sakarā pieminētie “Peugeot 3008” un “Peugeot 5008”, “Citroen Berlingo”, “VW Caddy”, “Dacia Lodgy”, “Opel Zafira”.

Vēl viens praktisku un lietišķu auto segments, kurā šis pavasaris nesis izaugsmi, ir pikapi. Progress – veseli 48 procenti. Populārākie modeļi ir “Toyota Hilux”, “VW Amarok” un “Nissan Navarra”.

Mazāk nekā pērn (bet joprojām daudz) Latvijā pirkti mazie un vidējie “apvidus auto”. Šajās, manuprāt, neveiksmīgi nosauktajās (kas gan priekšpiedziņas “Juke”, piemēram, par apvidnieku?) “krosoveru” grupās.

Mazākajā nemainīgi līderi ir “Nissan Juke” un “Qashqai”. Piedevām šis gads atnesis “Lada 4×4” spožu atgriešanos – jau trijos mēnešos reģistrētas 45 ņivas. Pērn bija tikai divas.

Bet – atkārtoju – auto tirgus izaugsme šogad aizkavējusies. Varbūt aprīlis un izstāde “Auto 2013” palīdzēs?

 

Modeļu TOP 10

Modelis Skaits
1. Peugeot 3008 127
2. Volkswagen Golf/Plus 113
3. Peugeot 5008 85
4. Volkswagen Passat 72
5. Nissan Juke 68
6, Opel Astra 67
7. Nissan Qashqai 66
8. Toyota Auris 63
9. Hyundai i40 61
10. Citroen Berlingo 60

 

Vieglie auto

Periods Janvāris Februāris Marts Kopā
2013 911 893 981 2785
2012 1 036 861 1 077 2974
Izmaiņa -12% 4% -9% -6%
Reklāma
Reklāma

 

Komerctransports

Periods Janvāris Februāris Marts Kopā
2013 135 120 176 431
2012 154 134 198 486
Izmaiņa -12% -10% -11% -11%

Avots: “Auto Asociācija”

  

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.