Jauno vilcienu iepirkums: Apšauba vilcienu atbilstību konkursa nolikumam 0
Viens no AS “Pasažieru vilciens” izsludinātā elektrovilcienu piegādes konkursa pretendentiem – uzņēmums “Stadler Polska Sp.z.o.o” (“Stadler”) – iesniedzis sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā par cita pretendenta – Spānijas vilcienu ražotāja “Patentes Talgo SL” (“Talgo”) atbilstību konkursa nolikuma prasībām, aģentūrai LETA apstiprināja “Stadler” sabiedrisko attiecību pārstāvis Filips Rajevskis.
“Stadler” sūdzībā norāda uz iepirkumā minēto prasību, ka kandidātiem pēdējo piecu gadu laikā līdz pieteikumu iesniegšanas brīdim ir jābūt nodevušiem ekspluatācijā vismaz desmit piepilsētas pasažieru elektrovilcienus, kas atbilst nolikumā minētajām tehniskajām prasībām.
Kā norāda “Stadler” pārstāvis, “Talgo” mājaslapā ir norādīts, ka spāņu ražotājam šādi vilcieni ir tikai izstrādes stadijā.
“Stadler” nenoliedz, ka “Talgo” varētu arī saražot attiecīgos piepilsētas elektrovilcienus jeb EMU (Electric Multiple Units), taču apšauba uzņēmuma spēju to izdarīt iepirkumā minētajos termiņos.
Sūdzību izskatīs Iepirkumu uzraudzības biroja iesniegumu izskatīšanas komisijas sēdē ceturtdien, 20. septembrī, liecina informācija IUB mājaslapā.
LETA jau ziņoja, ka “Pasažieru vilciena” rīkotajā jauno elektrovilcienu iepirkumā pieteikušies četri pretendenti – Spānijas uzņēmums “Talgo”, Šveices kompānijas “Stadler” Polijas meitasuzņēmums, Spānijas kompānija “Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.” (CAF) un Čehijas uzņēmums “Škoda vagonka a.s.”.
Visi četri pretendenti iesnieguši finanšu piedāvājumus, kas ir iepirkuma procedūras pēdējais etaps, un pēc to izvērtēšanas tiks noskaidrots jauno elektrovilcienu piegādātājs. Tiesības piegādāt vilcienus būs pretendentam, kurš piedāvās ekonomiski izdevīgāko vilcienu cenu visā to paredzētajā ekspluatācijas laikā jeb 35 gados.
“Pasažieru vilciena” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis iepriekš norādīja, ka tiks ņemtas vērā ne tikai pašu vilcienu ražošanas un piegādes izmaksas, bet arī to ikdienas uzturēšanas, tehniskās apkopes, rezerves daļu, enerģijas patēriņa un citas izmaksas ilgtermiņā uz viena pasažiera sēdvietas vienību.
Piedāvājumu detaļas patlaban netiek publiskotas, to varēšot darīt pēc piedāvājumu izvērtēšanas.
Piedāvājumu izvērtēšanai formāls termiņš nav noteikts, taču “Pasažieru vilciens” plāno iepirkuma procesu pabeigt šī gada 3.ceturksnī.
Iepirkumā paredzēts iegādāties 32 elektrovilcienus ar 450 pasažieru vietām katrā.
Kā ziņots, šis ir trešais mēģinājums nopirkt jaunus vilcienus. Pirmajā iepirkumā piedalījās CAF un “Stadler”, par uzvarētāju tika pasludināts CAF, taču “Stadler” ierosinātās tiesvedības rezultātā konkursa rezultāts tika atcelts.
Otrajā iepirkumā piedalījās “Hyundai Rotem” un “Stadler”. Labākās cenas piedāvājumu iesniedza “Hyundai”, taču tika izslēgts no konkursa tehnisku iemeslu dēļ, savukārt toreizējais satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V/S) paziņoja, ka vilcienu iegādei no “Stadler” nav finansējuma, un “Pasažieru vilciens” līgumu nenoslēdza.
“Pasažieru vilciens” ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš “Pasažieru vilciens” 100% bija “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.