Jauniešiem būtiski, lai veikals būtu pa ceļam uz mājām, skolu vai darbu 0
Veikala atrašanās vieta ir vissvarīgākais kritērijs, pēc kā iedzīvotāji izvēlas veikalu, kur veikt lielāko daļu savu ikdienas pirkumu, liecina “Maxima mazumtirdzniecības kompass” nozares apskats.
Priekšroka tiek dota veikaliem, kas atrodas pēc iespējas tuvāk mājām un darbam (63,1%), kā arī pa ceļam uz/no darba vai mācību iestādes (43,6%).
Sevišķi svarīga veikala atrašanās vieta ir gados jauniem cilvēkiem – 86,5% aptaujāto vecumā no 18 līdz 25 gadiem norādījuši, ka viņiem svarīgi, lai veikals atrodas tuvu mājām/darbam. Tas ir par 23,4 procentpunktiem vairāk nekā vidēji citās vecuma grupās. Veikala atrašanās vietas nozīme iedzīvotāju vidū turpina palielināties.
“Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta vadītāja Zane Kaktiņa norāda: “Pēdējo divu gadu laikā par 7 procentpunktiem pieaudzis to respondentu skaits, kuri izvēlas veikalu, kas ir pa ceļam uz/no darba vai mācību iestādes. Pielāgojoties iedzīvotāju dinamiskajam dzīves ritmam un paradumiem, arī mazumtirgotāji rūpīgi izvērtē, kā efektīvāk paplašināt veikalu tīklu. Piemēram, „Maxima Latvija” pēdējo divu gadu laikā ir atvērusi sešus jaunus mazā formāta jeb „Maxima Express” veikalus.”
Tai pat laikā veikalu izvēli būtiski ietekmē tādi faktori kā zemākā cena (35,4%), akcijas (29,2%) un lielākās atlaides (29,6%), tomēr šo kritēriju nozīme pēdējo divu gadu laikā ir samazinājusies. Z. Kaktiņa skaidro, ka izmaiņām ir divi iemesli. Pirmkārt, palielinās pircēju pirktspēja, otrkārt, pircēji novērtē mazumtirdzniecības tīklu cenu samazināšanas iniciatīvas.