MIHAILS ČUĻPAJEVS: “Gūstu dvēseles brīvību.” 0
1. Muzicēju tāpēc, ka šādi varu labāk sajust mīlestību. Mūzikas atmosfēra, skatuve man sniedz neizskaidrojamu dvēseles brīvību. Ticu – ja dari to, kas tev jādara, tava dvēsele bagātinās, attīstās un tiek tuvāk Dievam. Vecāki, nebūdami mūziķi, mani virzīja pa mūzikas ceļu. Asarām acīs spēlēju fūgas, kamēr citi puikas – futbolu vai videospēles, līdz mūzikas valodu sāku saprast arvien labāk un atradu to sajūtu, kas mani velk visu laiku ar to nodarboties.
2. Ļoti priecājos par katru izrādi, koncertu. Esmu laimīgs un pateicīgs publikai un partneriem, kas kopā ar mani būvē šo sajūtu. Joprojām mīlu savu pirmo lomu – Trufaldīno operā “Mīla uz trim apelsīniem”. Sākumā izrādē pieteicu daudzas savas spējas – stāvēju uz rokām, metu salto, bet tagad, kad arvien vairāk kļūstu par operdziedātāju un vairāk domāju par augstu vokālo kvalitāti un tēla dziļumu, nevis akrobātisko efektu, loma kļūst citāda.
3. Man patīk, ja skatītāji koncertos smaida. Reizēm var just katru cilvēku zālē, viņa enerģiju. Mana ideālā publika ir tā, kas var mani saprast un “uzskaņoties” uz manas balss vibrācijām.
4. To nevar salīdzināt. Klasika ir devusi attīstību arī popa un roka mūzikai. Katrai mūzikai ir savs lauciņš un savi klausītāji.
5. Jādara savs darbs, cik vien godīgi vari. Ja mākslinieks ir patiess, publika viņu sapratīs. Ļoti priecājos par pianistu Venti Zilbertu, kurš šogad saņems mūža balvu. Tomēr šķiet, ka viņš par balvu nekad nav domājis, vienkārši brīnišķīgi muzicē un ir spilgta mūzikas personība.
Radošā vizītkarte
MIHAILS ČUĻPAJEVS
Dziedātājs sevi pārliecinoši pieteicis gan koncertos, gan operu lomās – no Sergeja Prokofjeva “Mīla uz trim apelsīniem” dzirkstošā Trufaldīno un melodiskām līnijām bagātajam Alekseja tēlam Artura Maskata operā “Valentīna” līdz spilgtiem varoņiem Volfganga Amadeja Mocarta “Figaro kāzās” un itāļu opermūzikas lappusēs.
Jaunā tenora sniegums uz Latvijas Nacionālās operas un baleta teātra skatuves saista ne vien vokāli, bet arī aktieriski.