“Jaunie reklāmisti nesaprot, ko dara” – saldummīļi neapmierināti ar “Laimas” reklāmu, kurā izmantota leģendāra aktrise 105
Linda Tunte

Vienā no “Laimas” jaunākajām reklāmām sociālajos tīklos redzama nelaiķe – aktrise Lilita Bērziņa, kā arī pievienots teksts: “Kad tev piedāvāja konfekti un pieklājības pēc atteici, bet otrreiz vairs nepiedāvā un paliki bez konfektes.”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Lasīt citas ziņas

Komentāros pie šī ieraksta plašas diskusijas par “Laimas” saldumu garšu, taču vairāki izsaka arī neapmierinātību ar šīs reklāmas ideju.

“Vai Laimai nav mazliet neērti par šo reklāmu?? Vismaz aiz cieņas pret izcilo aktrisi Lilitu Bērziņu….izmantot teātra un kino leģendu šādās reklāmās ir neētiski.”

CITI ŠOBRĪD LASA

“Kāds sakars konfektēm ar tēlu no filmas “Limuzīns Jāņu nakts krāsā”?”

“Laima ir pagātne, tāpat kā reklāmā aktrise. Agrāk abām bij’ vērtība, un tā ir pagātne. Laima ir pārdevusies un ir tikai nosaukums.”

“Īstenībā neforša reklāma.. ne tikai cien. L.Bērziņas dēļ, bet vispār seniora tēla kā tāda dēļ..”

LA.LV šo reklāmu piefiksēja, jo kāda vērīga lasītāja sašutumu pauda e-pasta vēstulē: “Man neliekas ētiski un normāli izmantot aktrisi šādai reklāmai. Mirusi aktrise tiek izķengāta… Domāju, ka jaunie reklāmisti reizēm nesaprot, ko dara.”

Pavaicājām komentāru arī zīmolzinim Krišjānim Papiņam. Ko viņš domā par šo reklāmu?

“Ierakstu radījis atjautīgs cilvēks ar spēcīgu intuīciju un humora izjūtu. Trāpījums ir precīzs, Mirtante patiešām ir “aplauziena” arhetips Latvijas kultūrā. Laimēja auto, domāja, ka nu būs laimīgā dzīve, bet laimes vietā tikai nelaimes, un auto beigās nevienam tā arī laimi neatnesa.

Tā kā, ja runa par “laimīgu notikumu, kas beidzas nelaimīgi”, tad Mirtante visnotaļ labi atbilst lomas aprakstam. Gluži kā Raimonda Paula dziesmā par Māriņu, kurai Laimiņa dzīvīti dāvāja, bet “laimīti aizmirsa pielikt klāt”. Jā, kaut kāda tā problēma latviešiem ar to laimes jēdzienu — uz to arī norāda daudzie posta “šēri” un “laiki”, ir aizskarta rezonējoša stīga. Mēs skatāmies uz Mirtanti, bet redzam paši sevi. Kā teica senā Aldara reklāmā “Kaimiņ, alu gribi? — Paldies, man pašam savs!” Tādi esam.

Reklāma
Reklāma

Vai Mirtantes saceltais furors palīdzēs “Laimai” pārdot vairāk konfekšu? Noteikti nē, jo, lai arī tautā populārs tēls, viņa noteikti nav tēls kam piemīt pozitīvas asociācijas. Kurš gan vēlas būt kā Mirtante? Tātad tiešo asociāciju modelis nestrādā. Varbūt varam pielietot “komunikācija no pretējā” modeli, jo cilvēks taču domā pretstatos, proti, Mirtante ir “Laimas” anti-varonis. Tas, kas “Laima” nav.

Bet kas vispār ir “Laima”? Ko “Laima” vispār cenšas komunicēt, kādas asociācijas sev piedēvēt, kādu brenda personību radīt? Bet neko citu par sevi kā “mēs ražojam konfektes, kuras tu pazīsti ”Laima” par sevi nestāsta, un īstenībā “Laima” ir tā pati Mirtante — it kā žiguli vinnēja, bet ko ar to iesākt, tā arī nav sapratusi.”

LA.LV Aptauja

Ko Tu domā par šo reklāmu?

  • Laba un asprātīga
  • Man nav pieņemama aktrises izmantošana tajā
  • Jaunie reklāmisti nesaprot, ko dara
  • Es par šo reklāmu nedomāju

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.