Foto: Īriss Sviklis/LETA

Jaunie auto tendēti kontrolēt. Būšot arī alkotesteris – kaut kur būs jāiepūš, pirms iedarbināt 7

Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

No 1. jūlija esot vēl stingrākas prasības jaunu auto dažādām brauciena drošību uzlabojošām palīgsistēmām. Arī ātrumu ierobežojošām. Izklausās biedējoši. Varbūt jāatsakās no jaunu auto iegādes pavisam?

Tomēr baidīties nevajag. Paši likumdevēji un automobiļu ražotāji baidās vēl vairāk. Baidās ar krasiem un kategoriskiem elektroniskiem ierobežojumiem (tehniski tādus realizēt bija iespējams jau gadsimta sākumā) atbaidīt dinamikas kāros pircējus.

CITI ŠOBRĪD LASA

Baidās ie­robežot svēto (šajā gadījumā laikam jau arī komerciāli izdevīgo) pilsoņu brīvību noteiktos ātruma limitus pārkāpt. Un turpina ražot nevis drošus pārvietošanās līdzekļus, bet lielceļu raķetes un spridzekļus.

Ierobežojumi? Maigi. Ignorējami vai apejami. Viens, pavisam vienkāršs, tika izbaudīts augstāk aprakstītajā “Dacia Jogger”. “Kas te pīkst?” nervozi jau kuro reizi paprasa sieva, un arī es krietnu brīdi nesaprotu.

Līdz beidzot pielec – pīkstulis ieslēdzas katru reizi, kad mainās attiecīgā ceļa ātruma limits un tu to pārsniedz. Digitālā datu bāze automobilim ir tiešām bagāta un precīza. Un šis pīkst.

Ņemsi, kā saka, galvā vai meklēsi veidu, kā šo piešmaukt. Gan jau atradīsi – kā Miķelis, kurš necieš sprādzēšanos un tādēļ sava sēdekļa siksnu slēdzī ir iespraudis pastāvīgi. Un sēž tai virsū.

Otrs – jau izsmalcinātāks – manu prātu nodarbināja jaunajā elektriskajā “Renault Megane”. Tā ne tikai zīmes zonā iebraucot nopīkstas, bet arī lāga negrib paātrinājumu turpināt.

“Gāzes” pedālis kļūst tāds truls, neatsaucīgs… Tā ir “ISA”, vecīt! (“Intelligent Speed Adaptation”). Tā tevi labos, tā tevi sargās… Nu ja. Bet pilsoņa brīvību ierobežot taču nedrīkst. Ja nu viņam tomēr baigi jāsteidzas?! Un drošības sargātāji atstāj “kick down” iespēju. Ja pedāli spiedīsi nevis rāmi, bet ietrieksi grīdā – raķete aizlido…

Tādas tās modernās sistēmas. Būšot arī alkotesteris – kaut kur tev būs jāiepūš, pirms dzinēju iedarbināt. Bet – ja nu iepūst došu citam, ja nu vispirms iedarbināšu un ieraušu pēc tam?

Reklāma
Reklāma

Nezinu, kā jūs, es par šiem modernajiem asistentiem šķībi smaidu. Un līnijām lieki virsū nebraucu arī bez jebkādiem digitāliem sargiem…

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.