Kanālā “3 Life” skatāmie formāti “Dzīvīte brīvdienās” un “Atspēriens iedvesmai” piedāvā komplimentāru interviju un reklāmiska satura kombināciju. Attēlā: raidījuma vadītājs aktieris Andris Bulis ar farmaceiti Aneti Eliņu.
Kanālā “3 Life” skatāmie formāti “Dzīvīte brīvdienās” un “Atspēriens iedvesmai” piedāvā komplimentāru interviju un reklāmiska satura kombināciju. Attēlā: raidījuma vadītājs aktieris Andris Bulis ar farmaceiti Aneti Eliņu.
Ekrānuzņēmums no tv3play.skaties.lv

Jauni TV kanāli – tas pats saturs? Anda Rožukalne vērtē jaunos TV3 kanālus 9

Kopš marta pirmās dienas Latvijas skatītājiem TV kanālu struktūrā pieejami divi jauni kanāli. LNT ziņas un pārējais šī kanāla saturs nu ierakstīts Latvijas mediju vēstures lappusēs. Vairs nav redzams arī “Kanāls 2”, kura pastāvēšanu nodrošināja masu auditorijai paredzēto šovu neskaitāmas sezonas.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Abu TV kanālu vietā nācis “3 Life” un “3 Mini” – kanāli sievietēm un bērniem. Vai šo izmaiņu rezultātā uzlabojusies satura kvalitāte un daudzveidība?

Lai gan cilvēki, jautāti par televīziju, mēdz sacīt, ka tā vairs nav svarīga, visbiežāk tas nozīmē, ka televīzijai raksturīgais saturs tiek iegūts no tādām ierīcēm, kas nav televizors.

CITI ŠOBRĪD LASA

Dažādas video satura platformas jau sen dod iespēju vienlaikus piekļūt saturam datoros un mobilajos telefonos, izmantot arhīvu, pielāgot skatīšanos savam laika sadalījumam, noskaņojumam. Taču tas joprojām ir televīzijai raksturīgs saturs.

Vairāk kanālu, lielāka auditorija

Vienkārša jauno kanālu programmas caurskatīšana palīdz saprast, ka Latvijas iedzīvotāju skatīšanās pieredze īpaši nemainīsies.

Mūsu TV skatīšanās paradumi ir zināmi un mainās diezgan lēni.

Pētījumu uzņēmums “Kantar” noskaidrojis, ka 2018. un 2019. gadā skatītāji televizoram veltījuši vidēji 4 stundas un 23 minūtes dienā. Tas nav maz. Abās mūsu kaimiņvalstīs, kur TV arī skatās vairāk nekā 80% iedzīvotāju, televīzijas skatīšanās laiks ikdienā ir krietni mazāks: Lietuvā – vidēji 3 stundas 52 minūtes dienā, Igaunijā – 3 stundas 36 minūtes.

Jaunie TV kanāli ir daļa no uzņēmuma “All Media Baltic” (AMB) biznesa, tie darbosies līdzās TV3, krievu valodas kanālam “3+”, vīriešiem paredzētajam TV6. Pēc “Kantar” datiem, šā gada janvārī AMB kanālu skatīšanās laika daļa bija 19,7%, tātad par vienu trešdaļu lielāka nekā sabiedriskās televīzijas kanāliem LTV un LTV7 – 12,9%.

Šā gada janvārī skatītāji “Kanālam 2” veltīja 1,5% no kopējā skatīšanās laika, LNT skatījās nedaudz vairāk – tā skatīšanās laika daļa bija 3,5%.

Visticamāk, abu kanālu programmas sakārtošana divos jaunos kanālos palīdzēs skatītājiem vieglāk un ātrāk orientēties piedāvātajā saturā. Šāda struktūra būs ērtāka arī reklāmdevēju piesaistei.

Sievietēm – seriāli un šovi!

Kanāls “Life”, spriežot pēc nosaukuma, palīdz sievietēm dzīvot vai piedzīvot īsto dzīvi – šādi var secināt, ja drīkst mazliet ironiski paskatīties uz TV kanālu, kura uzdevums ir pēc garām darba dienām un mājas rūpēm piedāvāt izklaidējošu saturu tieši sievietēm.

Reklāma
Reklāma

Kanālā atrodami daži vietējie seriāli, kuru vidū jau septiņus gadus – jā, kopš 2013. gada – mūsdienīgu pilsētnieču dzīve skatāma zem virsraksta “Viņas melo labāk”.

Tomēr kopumā lielāko daļu no šī kanāla satura veido starptautiski zināmi, lielākoties ASV veidoti, seriāli un filmas.

Nebūtu vietā pārmest kanāla satura veidotājiem gaumes trūkumu un nespēju novērtēt audiovizuālā satura produktu kvalitāti. Šajā ziņā tas ir krietni labāks par “Kanālu 2”, kurā pliekani šovi nomainīja vulgārus šovus, īpaši nesatraucoties par satura kvalitāti.

No LNT jaunajā kanālā pārcēlies dokumentālās informācijas formāts, ko sauc par raidījumu, “Dzīvīte brīvdienās”. Tas piedāvā iepazīties ar precēm un pakalpojumiem.

Līdzīgs ir raidījums “Atspēriens iedvesmai”. Tematiski tas veltīts uzņēmējdarbībai. Būtībā šajā formātā, kura ekrāna apakšējā kreisajā stūrī vērojams uzraksts “TV veikala skatlogs”, valsts institūcijas, iestādes, pašvaldības un uzņēmumi var iztērēt daļu no saviem komunikācijas budžetiem.

Skatītājiem abi formāti piedāvā komplimentāru interviju un reklāmiska satura kombināciju.

Aktieri un raidījumu vadītāji var praktizēt lomu “es domāju, ka māku intervēt”. Producenti, vismaz “Dzīvītes brīvdienā” gadījumā, sižetu sponsora logo priekšā raksta nevis “apmaksā” vai “atbalsta”, bet “iedvesmo”.

Amatpersonas un uzņēmēji šos raidījumus var izmantot, lai stāstītu to, kas konkrētajā brīdī nepieciešams, viņiem nav nekāda iemesla sūdzēties, ka trūkst iespēju sabiedrībai nodot savu vēstījumu.

Tomēr senus seriālus un filmu arhīvu vērtības “Life” saturā atradīsit vairāk nekā mūsdienu aktuālos audiovizuālos darbus. “Life” var no paša sākuma skatīties slaveno “Grejas anatomiju” – sākot ar 2009. gada sērijām.

Starptautiskajā sieviešu dienā, vēlā vakarā “Life” rādīja ikonisko filmu “Jaukā sieviete” – slaveno romantisko komēdiju, pēc kuras pasaule pa īstam ieraudzīja aktrisi Džūliju Robertsu, kas par lomu šajā filmā saņēma “Zelta globusa” balvu. Robertsas un Ričarda Gīra mīlas stāsts “Jaukajā sievietē” noteica veselas sieviešu paaudzes ideālā vīrieša sapņu attēlus.

Bet, saturieties!, filma skatītājiem tika piedāvāta 1990. gadā, šogad ir iemesls svinēt tās trīsdesmit gadu jubileju, bet ideālie vīrieši tagad spēlē citās filmās.

Kanāla saturā var atrast tādas pērles kā “Jaukā sieviete” vai kvalitatīvus seriālus, bet

nāksies meklēt un gaidīt, jo tajā kopā sajaukti dažādas kvalitātes formāti un satura veidošanas prakses.

Naktīs tiek rādīts raidījums “Ticīgo uzvaras balss”, te savu vietu atradis arī vietējo “atpazīstamo cilvēku” pļāpu raidījums “Slavenību padomu aģentūra”.

Kopumā viss mierīgi: sievietēm var rādīt vecas filmas un seriālus, apmaksātu sižetu piepildītus raidījumus, un – kanāls ir gatavs.

Bērniem – dzīvojies pie TV visu dienu!

Kanāls “Mini”, kurā visas dienas garumā tiek rādītas pārsvarā animācijas filmas, ir laba atbilde uz bērniem adresēta satura trūkumu pārējos Latvijas televīzijas kanālos.

Kanāla reklāmā uzsvērts, ka tas rāda ārvalstīs ražoto saturu latviešu valodā.

Tā patiesi ir priekšrocība, ja ņemam vērā, ka dažādas slavenas multenes, pārsvarā angļu un krievu valodā, bērni skatās mobilajos telefonos un planšetdatoros jau kopš ļoti agras bērnības.

Arī kanāls “Mini” palīdz uzturēt nostalģijas pildītu bērnības konstrukciju. Ja nepaguvāt no­skaņoties Ziemassvētkiem ar TV3 vēsturē veiksmīgo hitu “Viens pats mājās”, tad bērnu kanāla darbības pirmajās nedēļās pieejama viena no filmām ar šo nosaukumu.

Abi kanāli skaidrāk un precīzāk pozicionē “All Media Baltic” televīzijas piedāvājumu Latvijā. Bet jaunie nosaukumi nenes sev līdzi jaunu saturu, jaunas kvalitātes ambīcijas, profesionālās ētikas principus vai interesantus, Latvijā radītus seriālus un citus raidījumus.

Jaunie kanāli lielā satura piedāvājumā kalpo kā nesen iegādāts kurpju plaukts. Tas beidzot labāk ļauj sakārtot kurpes un atšķirt ikdienā skrienamās no balles apaviem.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.