Jauni produkti vietējā tirgū 4
Latvijas pārtikas ražotāji ik gadu piedāvā jaunus produktus, kas veicina pircēju garšas kārpiņu kņudēšanu gan pašu mājās, gan citviet pasaulē. Arī šogad gaidāmi vairāki jaunumi, kas pozitīvi pārsteigs ne vienu vien gardēdi.
Maize ar sieru
Pie jauniem produktiem ļoti aktīvi strādā Latvijas piena pārstrādes uzņēmumi. Kā atzīst nozares pārstāvji, tas saistīts ar sīvo konkurenci, kas mudina radīt inovācijas un apgūt jaunas nišas.
Piena pārstrādes uzņēmuma “Smiltenes piens” padomes priekšsēdētāja Gita Mūrniece “LA” vēsta, ka visu pagājušo gadu uzņēmums strādājis pie jauna, 12 mēnešus nogatavināta siera radīšanas. Pirmie to varēs nobaudīt Smiltenes iedzīvotāji pienotavas veikaliņā. Ja cilvēkiem produkts patiks, uzņēmums sieru fasēs mazākā iepakojumā un piedāvās lielajām veikalu ķēdēm. “Ilgi nogatavinātie sieri ir ļoti, ļoti auklējami. To, vai patērētājam kāda nianse nepatīk, var redzēt tikai pēc gada. Divpadsmit mēnešus šāds siers ir turēts, lolots un meistari uzraudzījuši, vai tam aug īstās baktērijas,” stāsta Mūrniece.
Šogad “Smiltenes piens” plašākam patērētāju lokam veikalā “Stockmann” sācis piedāvāt pērn gada otrajā pusē radīto itāļu izcelsmes sieru “Burrata”, kas pagaidām pieejams ierobežotā daudzumā. Pienotavas meistari to ar rokām gatavo no siltas Mocarellas siera masas, tā ārējā apvalka daļu sasienot mezglos. Pildījumā izmanto saldo krējumu. Tad gatavu produktu ievieto puslitra trauciņā, kur tas peld siera suliņās, kam pievienots mazliet sāls. Ideja par šādu produktu radās, pirms apmēram deviņiem gadiem viesojoties Itālijā. Pērn itāļu speciālisti to iemācīja profesionāli pagatavot. Tā kā produkta sastāvā nav konservantu, tam ir īss realizācijas termiņš, un pagaidām tas nav pieejams visās veikalu ķēdēs.
Pašlaik “Smiltenes piens” kopā ar igauņu zinātniekiem strādā pie jauna produkta, kam pievieno no siera un biezpiena suliņām atdalītas dabiskas proteīna olbaltumvielas līdzīgi kā uzņēmuma ražotajā produktā “Piena spēks”. Tas varētu būt kāds biezākas konsistences piena produkts, ko izmantot ikdienas uzturā vai kulinārijā.
AS “Latvijas maiznieks” Mārketinga un pārdošanas nodaļas vadītājs Māris Daude stāsta, ka arī “Latvijas maiznieks” turpina izstrādāt dažādus jaunus produktus. “Mēs redzam, ka patērētājs maina savus ieradumus un vēlas iegādāties maizi, kurā ir dažādi labumi iekšā – sēklas, diedzētie graudi, šķiedrvielas –, maizi bez rauga un citus labumus. Jaunie produkti būs gan maize, gan kūkas, gan tortes, gan arī citi konditorejas izstrādājumi,” stāsta Daude.
Dzērveņu iesals un sentēvu alus
Pārtikas piedevu un dzērienu ražotāja “Ilgezeem” Mārketinga un pārdošanas daļas vadītājs Rihards Jablokovs “LA” stāsta, ka kopš 2015. gadā kompānija ražo medalu, jau pieejamas sešas medalus šķirnes. Šogad sēriju plānots papildināt ar vienu vai divām jaunām, līdz šim nebijušām medalus garšām no Latvijas dabas ogām un augļiem.
“Šogad maijā pēc vairāk nekā ceturtdaļgadsimta pārtraukuma nelielās partijās plānots atsākt brūvēt īsto, klasisko “Iļģuciema” alu. Alus būs nelielās partijās, pārsvarā domājam to tirgot mūsu veikala tīklā līdzņemšanai. Tas ir pirmais solis, lai pēc pāris gadiem būtu samērā plaši pieejams veikalu plauktos,” stāsta Jablokovs. Sākotnēji plānots nākt klajā ar trim alus garšām: “Iļģuciema tumšo alu”, “Iļģuciema oriģinālo” un “Iļģuciema Pilzenes”.
Uzņēmums šogad ir saražojis divus jaunus dzērienus arī no iesala ekstrakta “Veselība” – ar dzērveņu sulu un ingvera ekstraktu. Jaunos produktus kopā ar citiem iesala dzērieniem februāra beigās plānots prezentēt starptautiskā pārtikas izstādē Apvienotajos Arābu Emirātos, Dubaijā, ar devīzi “Spēks un labums no grauda”.