Foto – Atis Jansons

Jaunās velojoslas Rīgas centrā: CSDD skaidro noteikumus velosatiksmē 42

Sakarā ar jauno velojoslu izveidi Rīgā, Elizabetes un Lāčplēša ielā, mūsu lasītājiem radušies vairāki jautājumi, uz kuriem lūdzām atbildēt Ceļu satiksmes drošības direkcijas speciālistus.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
Kokteilis
Ir vērts “nošpikot”! 10 lietas, ko bērni zina, bet pieaugušie ir aizmirsuši
Lasīt citas ziņas

Skaidro Agnese Korbe, VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija”, sabiedrisko attiecību daļa: “Iesākumā jāuzsver, ka jaunajā Ceļu satiksmes noteikumu projektā, kas izsludināts valsts sekretāru sanāksmē un kas šobrīd tiek saskaņots, īpaša uzmanība pievērsta mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem, tostarp velosipēdistiem. Līdz ar to velosatiksmes jomā nākotnē plānotas vairākas izmaiņas. Piemēram, noteikumu projektā iekļauts regulējums attiecībā uz velosipēdu vadītājiem nepieciešamo infrastruktūru, precizējot un nākotnē ieviešot velojoslu lietošanas kārtību. Savukārt nolūkā uzlabot velosipēdu vadītāju drošību plānots ieviest satiksmes organizācijas risinājumu, ar ko šo transportlīdzekļu vadītājiem tiks atļauta braukšana pa sabiedrisko transportlīdzekļu joslām.

Tāpat jauno Ceļu satiksmes noteikumu projektā iekļauta prasība gājējiem un velosipēdu vadītājiem diennakts tumšajā laikā lietot apģērbu (vesti) ar labi redzamiem gaismu atstarojoša materiāla elementiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ar noteikumu projektu plānots aizliegt transportlīdzekļu stāvēšanu un apstāšanos krustojumos, arī uz gājēju un velosipēdu ceļiem, kā arī nodalīt mopēdus (motorollerus) no gājējiem un velobraucējiem ceļu satiksmē.”

Tālākās atbildes sniegtas atbilstoši šobrīd spēkā esošajiem Ceļu satiksmes noteikumiem.

– Vai autobraucējs pa velojoslu drīkst braukt, ja uz tās tuvumā nav riteņbraucēja?


– Nē. Velojoslu atļauts šķērsot tikai tad, ja tā atdalīta no pārējās brauktuves ar pārtraukto ceļa apzīmējumu. Taču arī tad ir jāpārliecinās, vai pa velojoslu nebrauc velosipēdists; ja brauc, tad velosipēdists ir jāpalaiž.

– Kā ar šo velojoslu būs ziemā, kad tā būs zem sniega un riteņbraucēju nebūs?


– Par ielu/ceļu uzturēšanu (tīrīšanu) atbildīgs ir ceļa īpašnieks, kas šajā gadījumā ir pašvaldība. Taču jāpiebilst, ka par velojoslas esamību liecina ne tikai krāsojums uz asfalta, bet arī attiecīgi izvietotās ceļa zīmes.

– Vai auto, izdarot labo pagriezienu (piemēram, no Elizabetes ielas uz Brīvības ielu) jāpalaiž taisni braucošs riteņbraucējs?


– Jā. Šis nosacījums attiecas ne tikai uz Elizabetes – Brīvības ielas krustojumu, bet arī uz citām vietām, kur krustojas autoceļš un veloceļš, piemēram, Brīvības iela Juglā.

– Vai riteņbraucējs drīkst braukt pa ietvi, ja uz šīs ielas ir velojosla?


– Pašreizējie Ceļu satiksmes noteikumi to neaizliedz, bet vēlams tomēr izmantot velojoslu.

Reklāma
Reklāma

– Vai pa velojoslu drīkst braukt ar motorolleru, mopēdu?


– Nē.

Pašlaik top vēl viena velojosla Dzirnavu ielā. Satiksmes dalībnieku viedokļi par jaunajām velojoslām ir dažādi, lai gan dominē visai kritiska attieksme. Saprotams, ka visvairāk velojoslas nepatīk autobraucējiem, jo krustojumu caurplūde ir ievērojami samazinājusies un daudzviet veidojas sastrēgumi. Mēs turpināsim sekot situācijai, it īpaši pēc mācību gada sākuma, kad satiksme kļūs daudz intensīvāka. Aicinām lasītājus izteikt savu viedokli.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.