Foto-LETA

Jaunās uzņēmējas: ar kājām jāstāv uz zemes 0

Jauniem uzņēmumiem jātic saviem sapņiem, taču vienmēr vajag domāt, plānot, veidot darbu sarakstus, intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” sacīja šogad izveidotā veloaksesuāru veidošanas uzņēmuma “Tour De Rain” līdzīpašnieces Inga Ulmane un Marika Latsone (abas attēlā).

Reklāma
Reklāma
7 iemesli, kāpēc jūs nespējat zaudēt svaru pat, ja pārtiekat tikai no vienas salāta lapas
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
Lasīt citas ziņas

Ulmane norādīja, ka svarīgākais ir plānot visu darbu, sevišķi, ja tiek īstenota degsmes ideja. “Ir jātic produktam, bet jāatceras: tev ir sava dzīves pieredze, bet ir daudz cilvēku ar citu pieredzi, un tie būs pircēji. Svarīgi būt ar skatu debesīs, bet ar kājām pie zemes, lai nav tā, ka izveido ko tikai saviem draugiem un ģimenei derīgu,” uzskata Ulmane.

Lūgta sniegt ieteikumus citiem jaunajiem uzņēmējiem, no kādām kļūdām būtu ieteicams izvairīties, viņa, atskatoties uz savu pieredzi, norādīja, ka vispirms ir līdz galam jāizstrādā prototipi, kā arī liela uzmanība jāpievērš materiālu piegādātājiem. “Reizēm šķiet, ka tas ir tas pats audums, kas izmantots iepriekšējā reizē, taču nopērkot izrādās, ka tas ir cits un nav mitruma izturīgs,” skaidroja uzņēmuma pārstāve.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pēc abu teiktā, jaunam uzņēmējam, ja viņš vēlas darīt ko līdzīgu, jārēķinās ar salīdzinoši nelielu ieguldījumu – zem 1000 latiem.

Uzņēmuma līdzīpašniece Gerda Zandersone pabeigusi “Nordea” Biznesa skolu. Kā uzskata Ulmane, viens no svarīgākajiem ieguvumiem bijuši kontakti.

“Piemēram, skolā bija apģērbu ražotāji, ar kuriem varēja kontaktēties un meklēt tālāk citus speciālistus, piemēram, šuvējas. Savukārt bankas pārstāvju stāsti par ikdienu noder pieredzes veidošanā. Lai arī ko esi mācījies, ar to nepietiek. Otrkārt, bija jau aizmirsies, par ko jādomā, kad ej cauri veidošanas posmam. Problēma jaunajam uzņēmējam, kas nodarbojas ar šādām vairāk emocionālām lietām, ir pārņemtība ar ideju tik lielā mērā, ka aizmirsti par loģiskām lietām,” stāstīja Ulmane.

Biznesa skolā bijuši arī mājasdarbi, kas lika pieturēties pie termiņiem un virzīja uz priekšu. Skola disciplinē, ir cita veida atbildība, piebilda uzņēmuma pārstāve.

Mācības notika pusgada garumā, reizi nedēļā notika lekcija. Tika aplūkotas tēmas, sākot no tā, kas ir uzņēmums vai uzņēmējs, un beidzot ar to, kas ir eksports, kā piedāvāt savu biznesa ideju investoram. No A līdz Z.

SIA “Tour De Rain” tika reģistrēts 2012.gada februārī. Tā veidotājas un valdes locekles ir Ulmane, kas atbild par pārdošanu, stratēģiju un komunikāciju, Latsone, kas atbild par vizuālo tēlu, kā arī Zandersone, kas ir apģērbu tehnologs un atbild par materiāliem.

Reklāma
Reklāma

“Tour De Rain” veido mitrumizturīgos un dekoratīvos sēdekļa pārvalkus, groziņa pārvalkus, mitrumizturīgos un siltos pārgalvjus, svārkturus, patlaban tiek testēts bikšu savācējs un plānots veidot arī atstarotājus.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.